Brinner du för att hjälpa andra? TechTrade växer och söker en serviceinriktad Supporttekniker med...

Brinner du för att hjälpa andra? TechTrade växer och söker en serviceinriktad Supporttekniker med...

Motiveras du av tekniska utmaningar? Gillar du kundkontakt och att hjälpa människor? TechTrade är ett IT-företag som fokuserar på vårdverksamheten. De levererar stabila lösningar inom vården och har ett helhetsansvar för verksamhetens IT. Vill du vara med och anpassa vårdens IT-lösningar på ett sätt som är modernt och användarvänligt? För dig som vill göra nytta i ditt arbete är detta en bra arbetsplats, välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Academic Work söker två Supporttekniker för TechTrades räkning. Kontoret ligger för närvarande i Sollentuna, men de kommer troligen att flytta kontoret till Solna/Sundbyberg i början av 2019. Sedan 1993 stödjer de vårdföretag i IT-relaterade frågor och strävar efter att ständigt utveckla och supportera vården ur ett verksamhetsperspektiv. Deras långa erfarenhet gör att de kan hjälpa sina kunder nå en högre lönsamhet och konkurrenskraft.

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos TechTrade.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att arbeta med att ta emot och besvara alla inkommande ärenden från kunder i både first och second-line. Spannet av ärenden som kommer in är väldigt brett, vilket innebär att du kommer hantera många olika typer av frågor. Det är en bred och rolig roll där man får möjlighet till variation i sin vardag.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot inkommande problembeskrivning från kunder via mail och telefon, samt registrera dessa i ärendehanteringssystemet
  • Identifiera kundens problem, och att sätta det i ett större sammanhang för att hitta bästa möjliga lösningen
  • Åka ut till kunderna på plats och agera onsite-tekniker vid hårdvaruinstallationer och felsökningar som inte kunnat göras på distans
  • Hjälpa till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta driftteknikerna med frågor som rör klientdelarna
Tjänsten passar dig som vill ta steget in på ett spännande och växande IT-företag. Du har en god samarbetsförmåga, trivs med kundkontakt och att hjälpa människor som jobbar inom vården. Vi ser även att du är självgående, har en god problemlösningsförmåga och tar stort ansvar för dina kunder och ärenden.

Vi söker dig som
  • Har en utbildning inom IT, teknik eller liknande
  • Älskar att hjälpa andra och att få saker gjorda
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Har B-körkort
Det är meriterande om du
  • Arbetat i en liknande supportroll och har en vana av att sitta i servicedesk
  • Jobbat onsite ute hos kund
  • Arbetat med tekniker som Active Directory, Klient OS och har erfarenhet av att jobba med Mac OS
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i vårdbranschen
Som person är du driven, engagerad och vill utvecklas inom IT. Hos TechTrade supporterar man användare inom vården, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad. När du är ute hos kunderna är du TechTrades ansikte utåt, varför det är av största vikt att du är service-minded, utåtriktad och gillar att prata med människor. I denna rekryteringsprocess kommer vi därför lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, snarare än dina formella kunskaper.
Mer info
Område Sollentuna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TechTrade stödjer sedan 1993 vårdcentraler, specialistläkare, tandläkarmottagningar och andra vårdföretag i IT-relaterade frågor. De tar hand om IT-drift, IT-support, nätverk, kommunikation, säkerhet, sekretess och stödjer även sina kunder vid kontakt med andra leverantörer inom telefoni, utskrift och verksamhetskritiska system. Deras uppdrag är att utveckla och supporta vården ur ett IT-perspektiv.