Vi söker erfaren Servicerådgivare

Vi söker erfaren Servicerådgivare

Dina arbetsuppgifter

Nu söker vi en Servicerådgivare till en stor bilanläggning i Norrort. Som Servicerådgivare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela processen samt ger stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett professionellt bemötande samt säkerställa att önskemålen uppfylls.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder via telefon, ta emot samt lämna ut bilar, ta emot beställningar av reservdelar och sälja dem över disk. Du kommer även att bedöma garantianspråk, bearbeta kundreklamationer och vägleda kunderna i tekniska frågor. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg. Du har även ett ansvar för att verkstadens produktivitet och drift optimeras.

Öppettiderna för servicemottagningen är måndag till fredag 07-18, du arbetar i varierande skift 07-16 och 09-18.

Denna tjänst startar omgående och pågår fram till sista September 2018.

Din profil

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och en bakgrund inom serviceområdet. Vi ser gärna att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av bilbranschen som servicerådgivare/ kundmottagare. Det är viktigt att du har god förståelse för vikten av utomordentligt god service och bra kundbemötande. Du bör behärska svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Krav är också att du har goda datakunskaper och innehar minst B-körkort. Ett krav är att du har arbetat i systemet Cabas. Har du ett stort bilintresse ser vi det som ett plus.

Du är effektiv i ditt arbete, kan ta egna initiativ och du har ett flexibelt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta mot flera mål samtidigt, även under tidspress. Vi ser även att du brinner för att ge service och arbetar alltid med viljan att överträffa kundens förväntningar. Vidare är du en social person som har lätt för att samarbeta med andra. Din positiva attityd smittar lätt av sig och du är duktig på att balansera kraven i arbetslivet.

Det är viktigt att du är en problemlösare, då du i tjänsten kommer att möta många olika typer av situationer. Du är lyhörd och vet vad du behöver göra för att skapa en personlig relation med kunden och tillgodose deras behov.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Mer info
Område Sollentuna
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 juni (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mer information om företaget ges vid intervjun.