Finsktalande Servicesamordnare till Scania

Finsktalande Servicesamordnare till Scania

Till Scania Assistance ringer våra Scaniakunder när något oförutsett har inträffat som kräver en snabb insats av någon av våra verkstäder runt om i Europa. I Europa finns 6 Assistance Center strategiskt placerade och i Södertälje finns vårt Assistance Center för Norra Europa. I Södertälje är vi 15 personer, varav 10 är servicesamordnare. Vi är ett positivt team med kollegor både nationellt och internationellt.

Ett av de viktigaste uppdragen Scania Assistance har är att hjälpa nödställda Scaniakunder att på snabbast möjliga sätt få fordonet åter i trafik. Vi blir dagligen inkastade i kundernas verklighet och är en omvittnat viktig anledning till att kunderna väljer Scania gång efter gång. Som servicesamordnare arbetar du via telefon och email för att koordinera information och aktiviteter mellan verkstäder och kunder. Scania Assistance har öppet dygnet runt 7 dagar i veckan, arbetet är förlagt till 5-skift.

Tillträde enligt överenskommelse. Sommarvikariatet löper fram till och med 31 augusti 2023.

Din profil
Du har en utbildning på gymnasienivå, gärna med teknisk inriktning. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska, finska och engelska i såväl tal som skrift. Att du i telefon och i skrift förstår danska och norska är meriterande. Du behöver ha god PC-vana då du kommer att arbeta i vårt ärendehanteringssystem och i Microsoft Office.

Som person är du serviceorienterad, kommunikativ, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har en förmåga att kunna lösa problem åt kunderna självständigt, men också i samarbete med andra. Alla inkommande ärenden är gruppens gemensamma ansvar att hantera, vilket kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Flera ärenden hanteras parallellt och periodvis inkommer många samtal efter varandra vilket gör att du måste trivas i den typen av arbetsmiljö.

Det är meriterande om du är tekniskt intresserad och vi ser gärna att du har kännedom om Scanias produkter och/eller transportbranschen. Har du dessutom en positiv inställning och uppskattar att arbeta i ett sammansvetsat team så har du hittat rätt.

Urval och tillsättning kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om Adecco
Tjänsterna tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden, med reservation för semestertider. Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher inom Stockholm, Södertälje eller Upplands Väsby med omnejd. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid eller deltid, vardagar mellan kl. 08.00-17.00.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Maja Nyström via Maja.Nystrom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Södertälje
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Säsongsjobb, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 24 feb 2023 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.