Kundtjänsthandläggare Förarprov

Kundtjänsthandläggare Förarprov

Förarprov ansvarar för att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Vår verksamhet ska bidra till trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. Vi på Förarprov har ett stort antal kundkontakter och är ofta kundens första kontakt med en myndighet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 450 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Till Förarprovskontoret i Södertälje, avdelning Mitt söker vi nu kundtjänsthandläggare!

I ditt dagliga arbete kommer du att möta många olika kunder där bemötande och tydlig information är viktiga delar i ditt arbete för att våra kunder alltid ska få de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.

Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att förrätta kunskapsprov i Södertälje och Nyköping, både i grupp och individuella prov t ex med tolk. Du administrerar även fotografering i samband med prov och förnyelse av körkort. Vidare ingår receptionsarbete och allmänna kontorsgöromål.. Du arbetar enligt fastlagt schema och arbetet innebär resor i viss utsträckning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • har goda kunskaper inom MS Office-paketet
  • har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
  • har goda kunskaper i engelska
  • är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov.
  • har körkort för personbil
Det är meriterande om du
  • behärskar ytterligare språk, förutom svenska och engelska
  • har erfarenhet från arbeten inom service- och/eller inom kommunikation.
  • har av Trafikverket utfärdat förordnande att förrätta kunskapsprov
Du kommer att vara vårt ansikte utåt och därför ser vi att du är kommunikativ, flexibel och tycker om att möta nya människor. Som person är du lojal, serviceinriktad, strukturerad och självständig i ditt problemlösande.

Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-03-22

Upplysningar

Rekryterande chef Leif Aronsson
0101239838

SACO Viktoria Andersson
0101231176

ST Ola Längkvist
0101243289

SEKO Mats Hamberg
0101240523
Mer info
Kontaktperson Leif Aronsson
Telefon 0101239838
Område Södertälje
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 mars (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Vi arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. Vi bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Tillsammans med andra aktörer kan vi underlätta livet i hela Sverige. Vi är en stor organisation med många olika verksamhetsområden och arbetsuppgifter. Här finns över 150 olika yrken och en stor intern arbetsmarknad. Detta gör att vi kan erbjuda dig goda möjligheter att utvecklas.