Systemansvarig Redovisning & Intern service

Systemansvarig Redovisning & Intern service

Vill du vara med på en utvecklingsresa? Inom Telgekoncernen jobbar vi för att göra det enklare, bättre och roligare att bo i Södertälje kommun. Nu söker vi en systemansvarig som ska förvalta våra ekonomisystem och bli nyckelperson vad gäller systemintegrationer och förbättringsarbete.

Din dag på jobbet – systemansvarig Redovisning & Intern Service

I rollen som systemansvarig kommer du att ansvara för avdelningens system, däribland redovisningssystemet IBS Enterprise, Mercur (budget och uppföljning) och Ascendo (hantering av leverantörsfakturor) samt integrationer till försystem. Eftersom vi står inför upphandling och införande av ett nytt ekonomisystem så träder du in under en spännande tid. Du kommer att vara en stöttande kraft när det gäller förbättringsarbete för att optimera flöden och systemutnyttjande. Som systemansvarig deltar du dessutom i utvecklingsprojekt inom andra avdelningar och koncernbolag. Du är positiv och engagerad, delar gärna med dig av dina kunskaper och är inte rädd för att hugga i där det behövs.

Mer om ditt nya jobb

Avdelningen hanterar koncernens redovisning liksom försäkringar, fastighets- och säkerhetsfrågor i tätt samarbete med våra interna kunder. Vi står också inför upphandling och införande av ett nytt ekonomisystem inom Telgekoncernen och du kommer att vara en nyckelspelare i detta arbete. Du kommer att ha många kontaktytor internt i koncernen och med våra systemleverantörer och du fungerar som en länk mellan IT och våra användare.

Det här är du

Som systemansvarig är det viktigt att du är strukturerad och lösningsorienterad samtidigt som du är social och samarbetsvillig. Du behöver kunna kombinera ett bra kundbemötande med förmågan att sätta gränser. Du är bra på att planera och att uttrycka dig på ett lättförståeligt sätt. För att nå framgång i rollen bör du, även under tidspress, vara effektiv när du jobbar och känna engagemang inför dina uppgifter. Du är analytisk, kvalitetsmedveten och självgående. Förmåga och intresse av att utveckla och förenkla processer är viktig.

Telges kärnvärden - enkel, öppen, personlig och modig - genomsyrar hela vår verksamhet och känns naturliga för dig.

Krav
  • Minst 2-årig högskoleutbildning med inriktning på systemförvaltning/redovisning; alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
  • Minst 2 års erfarenhet från systemförvaltning inom ekonomi
  • Dokumenterad erfarenhet av att driva förbättringsarbete
  • Erfarenheter av att hantera flöden och processer inom redovisning och ekonomi
  • Goda kunskaper i MS Office
  • God ekonomiförståelse
Meriter
  • Tidigare erfarenhet av något av systemen vi arbetar med (IBS Enterprise, Mercur, Ascendo m fl)
  • Erfarenheter av projektledning
  • Arbetat som redovisningsekonom eller controller
  • Erfarenhet av skifte av ekonomisystem
Det här är vi

Välkommen till Telge. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Ansök idag

Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten och därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, senast 25 mars 2019.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Kristina Berntsson Ljung, 08 – 550 220 56. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Titti Jardetun, HR-strateg, 073 – 423 21 77. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Magnus Enderin för SACO - du når dem på 08-550 220 00.
Mer info
Kontaktperson Kristina Berntsson Ljung
Telefon 08 550 220 56
Område Södertälje
Yrkesroll Data & IT, Ekonomi, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.telge.se
Sista ansökningsdag 25 mars (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 4 500 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, kommunikation, science center och bemanning.