Operativ inköpare till Commodity parts

Operativ inköpare till Commodity parts

Känner du dig lockad av att arbeta som Inköpare i en dynamisk, kommersiell och internationell miljö med högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan Scaniia Purchasing, som svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen vara din nästa arbetsplats. Vi älskar att göra bra affärer där vi skapar strategiska helhetslösningar för oss själva och våra leverantörer.

Gruppen Commodity Parts är indelad i två team som leds av varsin koordinator.
Du kommer att ingå i en grupp som idag består av fjorton inköpare och en inköpsassistent som tillsammans ansvarar för inköp av reservdelar till lastbilar, bussar och motorer.

Gruppen har som främsta uppdrag att bibehålla en hög kvalitetsnivå samt hög leveransprecision vad gäller reservdelar till Scanias eftermarknad, och att samtidigt utveckla affärerna med ett stort antal leverantörer. Vi har många spännande utmaningar framför oss. Vi ser nu över vårt sätt att arbeta för att vässa oss ytterligare. Därför söker vi en operativ inköpare som kommer att ha en viktig roll i detta arbete.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som operativ inköpare kommer du att arbeta tillsammans med en strategisk inköpare. Ni kommer att se över arbetssätt och du kommer att delta i utvecklingen av strategier för befintliga segment och leverantörer samt den framtida leverantörsstrukturen inom flera produktområden.

Andra huvuduppgifter är att stötta i aktiviteter med syfte att förbättra kvalitet, tillgänglighet och kostnad inom dess produktområden. Du kommer även få möjlighet att delta i förhandlingar av kommersiella avtal. Arbetet sker i stor utsträckning tvärfunktionellt vilket innebär nära samarbete med marknad, logistik, konstruktion samt övriga inköpsfunktioner inom såväl Scania som Volkswagen Group.

Din profil

Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, helst civilingenjör eller högskoleingenjör med några års relevant kommersiell och teknisk erfarenhet. Du tar ett helhetsansvar för inköp inom ditt området, vilket innebär att du är självständig, drivande och lösningsorienterad. Då rollen innebär kontakter på flera olika nivåer både internt och externt så är det även viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som på engelska. Naturligtvis har du ett stort intresse av att göra affärer.

Vi ser fram emot din ansökan som beskriver hur du kan göra skillnad hos oss!

För ytterligare information kontakta gärna:

Commodity Manager Parts, Adrienne Adilz, tfn: +46 739881410

Ansökan

Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Södertälje
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.scania.com
Sista ansökningsdag 24 sept (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.