Orderadministratör till Supply Chain- Hulån, Vansbro kommun

Orderadministratör till Supply Chain- Hulån, Vansbro kommun

Vill du vara med och bidra till att morgondagens kontor fortsätter att andas kvalitet och hållbarhet?
Moelven Modus utvecklar, säljer, producerar och monterar rumslösningar i kontorsmiljöer. Till vår Supply Chain söker vi nu en skicklig orderadministatör som förstår att det är avgörande att varje projekt får sitt material som beställs i rätt tid och i rätt mängd. Att vara placerad i hjärtat av Supply Chain, vår Hulån-fabrik, är värdefullt då du arbetar "brett" med att ta hänsyn till helheten i vårt flöde - det vill säga arbetsmiljö, materialinköp, fabriksproduktion, frakt och logistik.

Kvalifikationer
  • Har god erfarenhet av och trivs med att vara "spindeln i nätet" när det kommer till ha ett ovanifrånperspektiv, väva samman flera aspekter samt administrera dessa utifrån gällande krav och förutsättningar i den specifika situationen.
  • Det krävs en dokumenterad erfarenhet (eller muntligen intygad av referensperson) av att vara en "superadministratör" med både en vilja och kapacitet av att sätta sig in i nya system, samt att arbeta med en bredd av varierande arbetsuppgifter.
  • Du behöver ha erfarenhet från tillverkande industri eller annan relevant branschvana inom Supply Chain.
  • Eftergymnasial utbildning inom relevanta områden är meriterande.
Personliga egenskaper
  • Du är genuint intresserad av "affären" och vill förstå hela Modus värdekedja där kundens behov omsätts till rationellt tillverkade produkter som är effektiva att leverera och montera.
  • Du är lösningsorienterad, serviceminded samt lyhörd och tar tillvara på både kundens och Modus intressen. Hela tiden strävar du efter optimala helhetslösningar vilket innebär att det stundtals krävs tydlighet och hård prioritering av uppgifter.
  • Då tjänsten innebär många interna kontaktytor är det viktigt att du är "smidig", öppen, anpassningsbar och samarbetar generellt sett bra med olika typer av människor och funktioner, såväl internt som externt.
  • Du är analytisk, logisk och strukturerad samt har förmågan att sätta dig in i föregående och nästa led där tidsplanering, materialkostnad och genomtänkta logistiklösningar är centrala.
  • Du är självständig, fattar beslut när så krävs och har en strävan att ständigt vilja bli bättre, att effektivisera processer och kommunicera förbättrade lösningar i alla led.
Mer info
Kontaktperson Inköpschef Martin Johansson
Telefon 010-1226044
Område Södertälje
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 27 juni 2021 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 34 produktionsbolag fördelat på 42 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 400 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.

Moelven Modus AB utvecklar, säljer, producerar och monterar flexibla, hållbara, effektiva, funktionella och sist men inte minst snygga rumslösningar för kontor. Genom att vi har kontroll på hela kedjan från försäljning till färdigt kontor så kan vi säkerställa hög kvalitet och hög kundnöjdhet. Moelven Modus är marknadsledande med en lång historik, där kvalitet, pålitlighet och hög servicegrad alltid har präglat verksamheten.

Mer information om Moelven.