On-site tekniker / support / tekniker till Atea i Södertälje

On-site tekniker / support / tekniker till Atea i Södertälje

Har du en fallenhet för IT och vill arbeta som on-site tekniker? Drivs du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och få stort eget ansvar? Då är denna roll något för dig.

Om företagetAtea är det svenska landslaget inom IT-infrastruktur och har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med och bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för Atea är det viktigt att du liksom Atea lever efter dessa värderingar. För dig som vill vara med finns stora utvecklingsmöjligheter. Denna tjänst är belägen i Södertälje.

Tjänsten är på heltid i cirka sex månader med god chans till förlängning. Du arbetar kontorstider och är anställd som konsult via Bravura.

ArbetsuppgifterI rollen som on-site tekniker arbetar du i ett team om 10 tekniker. Du arbetar ute hos Ateas kunder, framförallt i Södertälje men även i andra delar av Stockholm för att hantera, leverera och installera IT-utrustning. Du arbetar även med felavhjälpning på plats. Skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat åker du ut till kund och ger support. Du arbetar dagligen i Ateas eller kundernas ärendehanteringssystem där alla ärenden som hanteras ska avrapporteras.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom IT/teknik
  • Ett tekniskt intresse
  • Körkort B
  • God förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
  • Meriterande är erfarenhet av att arbeta som servertekniker och/eller i en supportroll
För att trivas i denna roll ser vi att du är en kommunikativ person som tycker om att ha många kontaktytor. Du har både vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och anstränger dig för att ge förstklassig service till kunder. Du trivs med att arbeta i grupp och tar stort eget ansvar för ditt arbete och dina projekt. Vidare så är du en person som gärna vill utvecklas i din roll och på sikt få mer ansvar. Därtill tar du på ett prestigelöst sätt dig an ditt arbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet i urvalsprocessen.

Övrig information
* Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Atea. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Södertälje
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, Support, Teknisk Support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, installationer, on-site, servicedesk, helpdesk, drift, Södertälje, Heltid
Mer info
Område Södertälje
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.