Publiceringskoordinator till Scania

Publiceringskoordinator till Scania

Om tjänsten
I rollen som Publiceringskoordinator kommer du att ingå i gruppen Språk & Publicering inom Forskning och Utveckling på Scania. Gruppen arbetar som länken mellan interna beställare på Scania, översättningsleverantörer och slutkunderna som läser informationen. Som Publiceringskoordinator kommer du stötta kollegor i arbetet i det sista steget av teknikinformations¬processen. När informationsprodukter kommer tillbaka från översättningsleverantören på de språk som beställts tar Publicerings¬koordinatorn vid och ser till att allt material görs tillgängligt för kund.

I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
  • Administrativ support
  • Distribution av verkstadsinformation
  • Publicering av översatta dokument
Tjänsten som Publiceringskoordinator är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget är på deltid, ca 20/ timmar per vecka, uppdragsperiod är 3 månader med chans till förlängning. Placering är på Scania i Södertälje.

Om dig
Vi söker dig med tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och service. Som person är du nyfiken, strukturerad och initiativtagande. Du är lyhörd, serviceorienterad och flexibel. Vidare brinner du för att hjälpa och supportera andra samt har vana att arbeta proaktivt utan att göra avkall på kvalitet och noggrannhet.
För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga samt vara öppen och kommunikativ då tjänsten innefattar kontakter inom och utanför Scania. Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet från administrativa och supporterande roller
  • God datavana
  • Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Har du tidigare arbetslivserfarenhet från FrameMaker och övriga programvaror som används inom översättningsbranschen ser vi det som mycket meriterande.

Du kan vara studerande på högskola/universitet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade Scania 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till sina kunder. Scania omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerade till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Peder Andersson via Adecco 010 - 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, Administratör, Scania, Support
Mer info
Område Södertälje
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 15 dec 2019 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.