Medarbetare till gruppen Scania Customer Service i Lindvreten

Medarbetare till gruppen Scania Customer Service i Lindvreten

Om tjänsten
I gruppen Customer Service på Scania Finans kommer du supportera dina kollegor på Back Office men även på Säljavdelningen. Du kommer ha en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter såsom hantera registrering i olika system, diverse utskick till kunder samt att skriva olika typer av underlag. Du kommer även hantera scanning och arkivering, posthantering och vara behjälplig per telefon avseende frågor från kund och leverantör.
Du kommer utgå från Scania i Lindvreten men viss arbetstid kommer att utföras på Scania Finans kontor i Södertälje.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Administrativ support
  • Arkivering och posthantering
  • Registrering
Om dig
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet från liknande tjänster, gärna ekonomirelaterade. Du är driven, noggrann och ansvarstagande. Har du lätt för siffror och erfarenhet av kreditgivning och/eller finansiering ser vi det som mycket meriterande.
Rollen ställer höga krav på utpräglad kommunikationsförmåga då du kommer ha flertalet parallella kontaktytor, både internt och externt.
Vidare kommunicerar du flytande på svenska i både tal och skrift.

Meriterande för rollen:
  • Erfarenhet från supporterande och koordinerande roller
  • Erfarenhet från ekonomirelaterade arbetsuppgifter
  • Utpräglad kommunikativa egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania
Scania AB är en svensk lastbils- och busstillverkare som sedan maj 2014 i stort sett helt ägs av tyska Volkswagen AG. Verksamheten är i huvudsak förlagd till Södertälje, Stockholms län, där även Scaniagruppens huvudkontor finns.

Scania Finans AB (SFA) är ett av de största finansbolagen inom Scania Financial Services. Bolaget erbjuder finansiering och försäkringstjänster till Scanias kunder i Norden och Baltikum. Finansiering och försäkring är viktiga tjänster som paketeras ihop med fordonsaffären för att kunna erbjuda kunden en helhetslösning.

SFA är ett reglerat finansbolag, vilket innebär att det står under Finansinspektionens tillsyn. Företaget grundades 1947 och är därmed Sveriges äldsta finansbolag. Sedan 2004 erbjuds även försäkringslösningar som ett komplement till finansiering. Bolaget har idag drygt 80 anställda och verksamheten bedrivs i 7 länder (Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen

Den svenska delen av verksamheten ansvarar för försäljning och kundservice i Sverige och består av 13 personer som sitter i nya lokaler i Lindvreten.

Om anställningen
Tjänsten som Medarbetare till gruppen Customer Service är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 3 månader med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Peder Andersson via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, Administratör, Support, Koordinator
Mer info
Område Södertälje
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 sept (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.