Larminstallatör/Säkerhetskonsult, Söderhamn

Larminstallatör/Säkerhetskonsult, Söderhamn

Drivs du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en händig person som gillar merförsäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Säkerhetskonsult hos oss. Hos oss kallas våra installatörer för säkerhetskonsulter - just för att de gör så mycket mer än att bara installera!

Vad gör egentligen en säkerhetskonsult?

I rollen som säkerhetskonsult påbörjar du din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig sedan ut till kunder i Söderhamn med omnejd.
  • Erbjuder våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov
  • Gör kundanalyser, arbetar med merförsäljning och rådgivning
  • Installerar och programmerar larmen efter kontraktsskrivning med kunden
  • Service och uppdateringar av befintliga larm
När vi frågar våra säkerhetskonsulter vad de tycker är roligast med jobbet brukar de säga att det är friheten i jobbet och alla fantastiska kundmöten.

Vem är du?

Du är en händig person som gillar merförsäljning och att tävla!

Det är viktigt att du trivs i en miljö där du aktivt arbetar med merförsäljning och mot uppsatta mål. Du drivs av att utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Kanske har du tidigare arbetat med försäljning av elektronik i butik och vill ta nästa steg ut till kunderna?

För rollen som installatör behöver du även ha en fallenhet för det praktiska och tekniska. Du har inte tummen mitt i hand, utan är mer åt det händiga hållet. Kanske har du arbetat med ett renoveringsprojekt hemma? I samband med att vi arbetar med svagström behöver du ej vara behörig elektriker för att söka tjänsten.

Du behöver även uppfylla dessa fyra grundkrav:
  • Inneha B-körkort (manuell växellåda)
  • Vara prickfri i belastningsregistret hos polisen
  • Behärska svenska språket flytande i tal och skrift
  • Möjlighet att åka på tjänsteresor, ca 1 vecka i månaden
Vad kan vi erbjuda?

Du erbjuds en introduktion och utbildning (via Sector Way Academy) för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Utbildningen sträcker sig över tid men de första 3 veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning med en driftspecialist.

Våra värderingar - Kundorienterad, Förbättringsvillig, Målmedveten och Pålitlig genomsyrar hela verksamheten från ledning till enskild medarbetare. Vi har en stark företagskultur där vi gillar att göra saker tillsammans, känner stor arbetsglädje och delar kunskap och lärdomar med varandra. Vi firar gärna våra framgångar och hittar på roliga personalaktiviteter där du får möjligheten att träffa alla dina kollegor.

Ansökan

Vi kommer att kontakta kandidater löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail men vid frågor kan du höra av dig till frida.bengtsson@sectoralarm.se eller 0738 61 94 00. I din ansökan vill vi att du har med CV och personligt brev och glöm inte berätta för oss varför du har sökt just denna tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Frida Bengtsson
Telefon 0738619400
Område Söderhamn
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sectoralarm.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sedan etableringen 1995 har koncernen utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med över 530 000 kunder och 2000 anställda. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Irland, Frankrike och Spanien. De har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa.