Senior Coordinator Customer Experience & Services

Senior Coordinator Customer Experience & Services

Med över 900 varhus över hela Europa är MediaMarkt en av de största aktörerna på hemelektronikmarknaden. I Sverige har vi idag 28 varhus samt en växande E-handel sedan starten 2006. Nu fortsätter vi vår resa med modernisering av befintliga varuhus samt nya varuhus.

På MediaMarkt satsar vi mer än någonsin på vår kundupplevelse och söker en Senior Coordinator Customer Experience & Services (SCC) för att säkerställa en rolig resa för kunden hos oss som gör det enkelt, hjälper oss att nå våra försäljningsmål och skapar lojalitet hos kunden.

Arbetsbeskrivning

I rollen som SCC är du huvudansvarig för kundnöjdheten i varuhuset och medarbetarengagemang - vi tror nämligen att om våra medarbetare är engagerade så skapar det ännu nöjdare kunder. Rollen innefattar även ytterst ansvar för kundservice-avdelningen i varuhuset där mycket kundkontakt förekommer.

Du arbetar strategiskt för att skapa åtgärdsplaner som skapar både nöjdare kunder och medarbetare. Du ser ändå huvudfokuset i genomförandet och inte planering.

Du ska ha en plan för varje enskild individ på din avdelning och tillsammans med din varuhuschef och ledningsgruppen utveckla nya ledare för varuhuset och organisationen. Du ska leda, inspirera och motivera ditt team med fokus på nyckeletal såsom försäljning av produkter och tjänster, kundnöjdhet, ledtider på kundärenden m.m. Din huvudsakliga uppgift utöver ovanstående är att du och ditt team alltid sätter kunden i första hand.

Du arbetar operativt med avdelningsansvaret på ett organiserat sätt med öga för detaljer samtidigt som tidsbaserade målsättningar uppfylls för kundernas nöjdhet.

Vem är du?

För att lyckas i den här rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank i hela varuhuset med ett tydligt fokus på nöjda kunder. Du trivs i miljöer med mycket förändringar och är flexibel.

För att kunna utveckla kundupplevelsen tillräckligt snabbt är det viktigt att du har en god analytisk förmåga (där kunskaper i Excel och PowerPoint är meriterande), samtidigt är du en person med mycket fart och glädje och har lätt att få med dig människor.

När du stöter på problem och utmaningar blir du snarare motiverad än nedslagen och arbetar väldigt målinriktat på att lösa utmaningen för ett resultat.

Vi tror att du antingen har erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln alternativt att du tidigare har arbetat i ledande befattning i en annan relevant bransch. Ledarskapet är en mycket viktigt del som vi lägger stor vikt vid.

Din ledarstil är teamorienterad, strukturerad, rak och öppen och du uppfattas som en naturlig och ödmjuk ledare. Du har ett gediget intresse för hemelektronik, en förmåga att delegera och en vilja att få människor omkring dig att växa och är inställd på att arbeta kvällar, helger och röda dagar.

Du är en högpresterare som drivs av utmaningar och av att uppnå mål.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.

Vi som arbetar på MediaMarkt värnar om mångfalden i vårt bolag och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande till denna tjänst.

Är du intresserad?

För frågor eller funderingar vänligen kontakta Varuhuschef Alexander Larsson, larssonal@mediamarkt.se Vi kan komma att begära utdrag ur polisens belastningsregister som en del i rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-04-30. Notera att urval sker fortlöpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Skövde
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.mediamarkt.se
Sista ansökningsdag 30 apr 2021 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om MediaMarkt
Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, idag är vi 28 varuhus med en växande E-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden.
MediaMarkts framgång grundar sig i vår passion för varje enskild kund. Vårt dagliga arbete genomsyras av att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i varuhusen. På MediaMarkt ligger detta ansvar hos alla medarbetare.

Vår filosofi är att varje medarbetare har betydelse för verksamheten och vi förväntar oss att du har ett eget driv, har en passion för vårt affärsområde och brinner för att ge service utöver det vanliga. Vi anser att medarbetarnas möjlighet att påverka sitt arbete och agera på eget initiativ är nyckeln till att uppnå resultat.

Därför söker vi dig som trivs med frihet under ansvar och som ser lösningar istället för problem. Vill du ta steget och utvecklas tillsammans med oss, samtidigt som du har riktigt roligt längs vägen?