Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Tjänstebeskrivning

Arbetet innebär uppgifter så som leverantörs- och kundreskontra, kontering och attestering. Även löpande bokföring och enklare avstämningar förekommer.

Arbetet utförs på dagtid. Start omgående.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett sinne för ordning och reda och som trivs med att arbeta med siffror. Du fungerar väl i grupp, men har heller inget problem med att arbeta självständigt. Som person är du flexibel och prestigelös och har lätt att kommunicera via telefon då det även förekommer att besvara inkommande samtal.

Du bör ha läst ekonomi som lägst på gymnasienivå och har tidigare arbetslivserfarenhet i rollen som ekonomiassistent. Vi ser det som meriterande om du har läst ekonomi på högskolenivå. Tjänsten kräver att du har tidigare erfarenhet av redovisning. Du har goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel och du talar och skriver god svenska och engelska.

Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att kontakta kandidatansvarig Karinna Tuzinovic på karinna.tuzinovic@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Mer info
Område Skövde
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 1 mars 2020 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.