Kandidatansvarig - Timanställning

Kandidatansvarig - Timanställning

Arbetsuppgifter
Tjänsten som kandidatansvarig ger dig möjligheten att lära dig mer om rekryteringsprocessens alla delar. Dina primära arbetsuppgifter innefattar CV-selektering, telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning samt andra administrativa arbetsuppgifter som bland annat schemaläggning samt tidsrapportering. Du kommer med tiden ha en stor chans att påverka tjänstens innehåll. Ju mer och snabbare du lär dig, desto mer värdefull blir du för oss. Därför kan du räkna med att vi kommer investera tid i att lära upp dig så bra som möjligt. Vi har en gedigen struktur för våra processer, vilket för dig innebär att du snabbt kommer bli självgående.

Vi erbjuder ett flexibelt och roligt extrajobb som ger dig meriterande erfarenheter, värdefull kunskap och nya kontakter. Tillsammans bestämmer vi arbetstider och omfattning så att det passar både dig och teamet, men vi tänker oss 1-3 dagar per vecka

Din bakgrund
Vi söker dig som i dagsläget studerar en eftergymnasial utbildning, utbildningen i sig spelar ingen roll då vi söker en person som kommer med nya erfarenheter. Alternativt om du vill kombinera detta arbete tillsammans med ett annat arbete som du idag Inte jobbar fulltid med.

Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin, och/eller om du har erfarenhet av administration, försäljning, kundkontakt samt service.

Personliga egenskaper
Att arbeta som junior kandidatansvarig kräver en hög flexibilitet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med ett strukturerat arbetssätt klarar du av att hantera parallella processer i ett högt arbetstempo och snabbt genomföra omprioriteringar vid behov. För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Som en röd tråd i alla dina åtaganden uppvisar du en prestigelös attityd och du är orädd inför nya situationer. Vidare är du resultatinriktad och vill arbeta för att bidra till teamets framgång.

Anställningsform/Omfattning/Tjänstgöringsort
Timanställning, 1-3 dagar/veckan/ Skövde

Information
Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Sandra Magnusson, sandra.magnusson@lernia.se

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Mer info
Område Skövde
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Deltid, Extrajobb
Sista ansökningsdag 11 feb 2021 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.