Våra medarbetare på Eko bidrar varje dag till unika shoppingupplevelser för våra kunder! Här kan du arbeta med bla Kläder, Blommor, Godis, Lek, Inredning, Säsong, kondis & vår glada kassalinje.
I oktober 2021 slår vi upp portarna för EKO i Skövde! Vi vill rekrytera Skövdes mest taggade, nyfikna och engagerade medarbetare! Vi söker dig med hög servicekänsla och passion för butiksförsäljning och som tillsammans med oss vill skapa nya shoppingupplevelser!Vi söker:Vi söker genuint intresserade servicemänniskor som anstränger sig för att ge det lilla extra bemötandet och som har lätt för att samarbeta.
I din roll som Lageransvarig ser du till att flödet av varor fungerar. Du ansvar för att planera och organisera butikens varumottagning och lager. En av dina främsta uppgifter är att säkerställa arbetssätt och rutiner på lagret så att de bidrar till god ordning och en effektiv varuhantering.
Du deltar även själv aktivt i arbetet i butiken med varuplock och exponering, du sätter alltid kunden i fokus. Dina ansvarsområden är leverans- och lagerplanering, säkerställa och utföra daglig drift, service/reparationer och inventarier samt administrativ hantering av inkommande och utgående gods. All personal hjälps åt för att skapa de bästa förutsättningarna för kundnytta vilket det innebär att all personal ska kunna hjälpa våra kunder i kassan vid behov.
I Arbetsuppgifterna ingår bland annat;
- Leveranskontroll av inkommande varor
- Transportera mottagna varor till rätt avdelning
- Genomgång och kontroll av pallsaldo
Erfarenhet
Vi söker dig med flerårig lagererfarenhet från handel.
God truckvana är ett krav.
Kunskaper samt erfarenhet inom försäljning är önskvärt.
Du ska ha en stark vilja att medverka till en nöjsam shoppingupplevelse för kunden. Vi söker dig som:
- är positiv och aktiv med en hög servicekänsla
- håller god ordning och sätter rutiner på lagret för alla medarbetare.
- är ansvarstagande och kommer med idéer och nytänk om förbättringar
- är resultatinriktad och vill uppnå framgång genom samarbete
- själv har intresse för butikens utbud och skötsel
Som person är du handlingskraftig och ansvarsfull. Du är starkt resultatorienterad och jobbar effektivt med att optimera lagrets förutsättningar. Det krävs att du är strukturerad, noggrann och har stort sinne för ordning och reda. Du servar dina medarbetare så att de i sin tur kan möta kunden på bästa sätt vilket gör att man måste vara flexibel och se lösningar och möjligheter i alla uppgifter.
Det krävs även god fysik eftersom arbetet är rörligt och tempofyllt.
God svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är meriterande.
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.
Vi söker nu dig som lockas av möjligheten att vara med på nyöppnings-resan och göra vårt varuhus till ett sant shoppingnöje! De första månaderna är du med och bygger butiken vilket är en fantastiskt rolig och händelserik tid där varumottagning, skapa ordning och att sätta rutiner är en stor del av jobbet.
Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag inom Bergendahlskoncernen med intressanta framtidsplaner och starka värderingar.
TjänstenTjänsten är heltid och avser tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning.
Tillträde: September 2021
Välkommen med din ansökan senast den 25 April 2021!
Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut