Konditor med avdelningsansvar på EKO i Skövde

Konditor med avdelningsansvar på EKO i Skövde

Våra medarbetare på Eko bidrar varje dag till unika shoppingupplevelser för våra kunder! Här kan du arbeta med bla Kläder, Blommor, Godis, Lek, Inredning, Säsong, kondis & vår glada kassalinje.

I höst öppnar vi Eko Stormarknad i Skövde. Vår destination för shopping erbjuder också fina bakverk från egen tillverkning i vårt butikskonditori och en stunds paus i vårt café.

Vi söker nu en avdelningsansvarig konditor till vårat konditori.

Dina arbetsuppgifter

Din uppgift som konditor är att producera tårtor och bakverk. Som ansvarig för avdelningen leder och fördelar du det dagliga arbetet. Du har god kännedom om egenkontroll, rutiner och produktionens alla steg. Vi värdesätter din förmåga att optimera avdelningens resurser och att se till att rutiner och produktion fungerar väl på avdelning. God service åt våra kunder ser vi som en självklarhet. Konditoriet är placerat tillsammans med vårt Bistro och samarbete med Bistron är en naturlig del av arbetsdagen.

Vår filosofi för våra butikskonditorier är att kunden ska få goda och generösa bakverk till marknadens mest konkurrenskraftiga priser. Vi tillverkar tårtor, bakelser, kaffebröd och kakor. Vårt utbud utvecklas ständigt så du kommer att trivas bäst hos oss om du gillar förändring, ett högt tempo och vill utmana marknaden tillsammans med oss. Vi värdesätter förmågan att skapa och följa upp rutiner samt att skapa goda förutsättningar på avdelningen så att produktion och rutiner fungerar.

Vi producerar stora mängder så erfarenhet av volymförsäljning är meriterande.

Butiken är öppen 9-20 alla dagar. Vårt café är också öppet årets alla dagar till kl. 19.00 så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i arbetet.

För tjänsten krävs det att:
  • Du har en gymnasial utbildning och branscherfarenhet från bageri eller konditori eller motsvarande, som vi anser är likvärdigt.
  • Erfarenhet av beställningar är önskvärt.
  • Erfarenhet av arbetsledning är meriterande.
  • God svenska i tal och skrift eftersom recept och annan viktig information ges i huvudsak på svenska, andra språk är meriterande.
  • Har god kunskap om dokumenterad egenkontroll och livsmedelshygien
Som person är du engagerad och handlingskraftig med stort intresse för försäljning och för produkterna. Du inspireras av utmaningar och siktar alltid på bästa resultat i varje uppgift.

Du arbetar effektivt och är lugn, strukturerad, noggrann och har en naturlig fallenhet för ordning och reda.

Under de första veckorna är du med och bygger upp och organiserar och testar ny utrustning. Utöver denna tjänsten som ansvarig så kommer ytterligare 3 konditiorer att anställas.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 25 April 2021

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Tillträde i September 2021.

Vi tillämpar löpande anställning vilket gör att tjänsten kan vara tillsatt innan ansökningstiden går ut.
Mer info
Område Skövde
Yrkesroll Försäljning, Butik, Hotell & Restaurang
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bergendahls.se
Sista ansökningsdag 25 apr 2021 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett av Sveriges största detaljhandelsföretag och hos oss kan du
arbeta med dagligvaror (på City Gross eller EKO), mode (på Glitter) eller heminredning (på Granit eller Duka) antingen i butik eller i någon av våra stödfunktioner som t ex design/sortiment, inköp eller administration i Sverige eller utomlands.

Bergendahls är ett decentraliserat företag där vi styr med värderingar och mycket grundläggande policies. Vi vill stimulera självständighet och entreprenörsskap, varför varje affärsområde själv anpassar sin verksamhet till det som bäst stimulerar deras affärer och medarbetare, men alltid med våra värderingar som en stabil grund.