Administratör Eko Skövde

Administratör Eko Skövde

Våra medarbetare på Eko bidrar varje dag till unika shoppingupplevelser för våra kunder! Här kan du arbeta med bla Kläder, Blommor, Godis, Lek, Inredning, Säsong, kondis & vår glada kassalinje.

I oktober slår vi upp portarna för EKO Stormarknad i Skövde!

På Eko stormarknad erbjuder vi ett stort sortiment för hem och trädgård och vi ser fram emot att rekrytera ortens mest taggade, nyfikna och engagerade medarbetare!

Nu söker vi en serviceinriktad och prestigelös Administratör som har stor fallenhet för administration, planering och noggrannhet.

Dina främsta uppgifter är:
  • Prisadministration
  • Fakturor
  • Inventeringsansvar
  • Personaladministration
  • Schemaläggning
  • Arbetsrätt
Utöver detta är du spindeln i nätet som håller ihop många administrativa uppgifter som annars lätt faller mellan stolarna. Vi värdesätter förmågan att vara lyhörd, ordningsam och att skapa och upprätthålla rutiner.

Prisadministrationen sköts till stor del på vårt huvudkontor så din uppgift blir att se till att den dagliga administrationen fungerar i butiken. Det innebär att hantera bland annat prisändringar, lokala kampanjer, inventering och fakturor. I rollen ingår också fakturakontroll och att kontakta leverantörer vid fel. Vårt butiksdataprogram är Lindbak.

I rollen ingår att ansvara för butikens personaladministration
  • registrering och uppdatering av personaldata
  • lön- och tidredovisning i programmet AGDA och Quinyx
  • stödja chefer och medarbetare kring frågor om schema, lön- och tidrapportering.
  • bemanning och schemaläggning
Du deltar själv aktivt i det dagliga arbetet i butiken. Du förstår vikten av och tar ansvar för ett gott samarbete med övriga avdelningar i butiken för att optimera försäljning och resultat.

Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.

Erfarenhet

Som person är du relationsskapande och engagerad med stort intresse för försäljning och siffror. Vi söker dig som gillar ordning och reda och som arbetar strukturerat och har förmågan att förmedla instruktioner på ett pedagogiskt sätt. Det krävs att du är kommunikativ har vilja och förmåga att samarbeta med alla medarbetare. I rollen kommer du att hålla många saker igång samtidigt i det höga tempot som hör till vardagen i butiken. Erfarenhet från arbete i stormarknad eller större varuhus är meriterande.

Vi ser gärna att du har en gymnasial utbildning, gärna ekonomisk eller erfarenhet som vi bedömer som relevant.

God datavana är ett krav. Vi använder bl. AGDA, Quinyx, Lindbak, Excel

Vi tror att du har bäst förutsättningar att lyckas i rollen om du har några års erfarenhet av detaljhandel för att förstå pulsen och variationen av arbetsuppgifter.

Erfarenhet av lön- och tidrapportering, personalplanering och schemaläggning är nödvändigt. Liksom god kännedom om arbetsrätt.

God svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker nu dig som lockas av möjligheten att vara med på nyöppnings-resan och göra vår stormarknad till ett sant shoppingnöje! De första månaderna är du med och bygger butiken vilket är en fantastiskt rolig och händelserik tid där varumottagning, skapa ordning och att sätta rutiner är en stor del av jobbet.

Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i inom Bergendahlskoncernen med intressanta framtidsplaner och starka värderingar.

Tjänsten

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning.

Tillträde: September 2021

Välkommen med din ansökan senast den 25 April 2020 ! Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Mer info
Område Skövde
Yrkesroll Administration, Försäljning, Butik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bergendahls.se
Sista ansökningsdag 25 apr 2021 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett av Sveriges största detaljhandelsföretag och hos oss kan du
arbeta med dagligvaror (på City Gross eller EKO), mode (på Glitter) eller heminredning (på Granit eller Duka) antingen i butik eller i någon av våra stödfunktioner som t ex design/sortiment, inköp eller administration i Sverige eller utomlands.

Bergendahls är ett decentraliserat företag där vi styr med värderingar och mycket grundläggande policies. Vi vill stimulera självständighet och entreprenörsskap, varför varje affärsområde själv anpassar sin verksamhet till det som bäst stimulerar deras affärer och medarbetare, men alltid med våra värderingar som en stabil grund.