Regional Account Manager – Fordon - Örnsköldsvik till Kiruna

Regional Account Manager – Fordon - Örnsköldsvik till Kiruna

Vi söker en självgående och driven Regional Account Manager (RAM) med flerårig erfarenhet av bearbetning av kunder i Fordonbranschen.

Vad innebär jobbet
Ansvaret som Regional Account Manager (RAM) innebär att utveckla affärsrelationer med centrala KAM kunder och egna regionala större fordonskunder. Jobbet innefattar förvaltning, utveckling av befintliga kunder och prospektbearbetning. Befattningen innebär också analys av marknaden, prioritering av kunder och prospekt, offertarbete och avtalstecknande.

Arbetet ställer höga krav på kundvård och det är därför viktigt att du har hög initiativförmåga, är van att ta ansvar för dina uppgifter och driva processer framåt. Genom samspelet mellan våra olika säljkanaler tar vi marknadsandelar där du har en avgörande roll. Din förmåga att samarbeta och se möjligheterna i samspelet för att utveckla servicen till våra kunder, kommer att vara central.
  • Du bearbetar befintliga kunder och tilltalas av prospektbearbetning
  • Du driver försäljning och når budget
  • Du ser över kundernas behov och hittar lösningar för att effektivisera kundernas hantering av förbrukningsmaterial.
  • Du trivs med att stå framför grupp och presentera eller hålla utbildning.
  • Du trivs med att resa i tjänsten
Vi vill att du
  • Har erfarenhet från fordonsbranschen eller cargobranschen.
  • Har flera års dokumenterad säljerfarenhet, är en van förhandlare och du förstår värdet i att ha en hög närvaro hos kunderna.
  • Etablerar och upprätthåller långsiktiga relationer med våra kunder.
  • Har ett genuint intresse för att driva försäljning och att genomföra affärer
  • Är driven, ansvarsfull med ett stort affärsintresse.
  • Ser vikten av att vara en del i ett lag för att uppnå bästa resultat
  • Är resultatinriktad och tänker att mål är till för att nås
  • Du är professionell i din framtoning och står för företagets värderingar
  • Har en mycket god digital mognad och du uttrycker dig väl i tal och skrift
  • Du arbetar strukturerat och har en analytisk förmåga
  • Förstår värdet av god service och är duktig på att etablera nya relationer
Vad erbjuder vi?
Blir du medarbetare på Würth får du möjlighet att bli en framgångsrik medarbetare i en global koncern som verkligen vill att du ska lyckas. Oavsett vilken roll du har på Würth så är kunderna alltid i fokus.

Vi erbjuder dig ett jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig utveckling och ett deltagande i ett aktivt förbättringsarbete. Du kommer att befinna dig nära till beslut och med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder ett stort utrymme för personligt driv och engagemang. Som Regional Account Manager erbjuder vi dig Sälj- och Produktutbildningar kontinuerligt.

Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Luleå alt Skellefteå

Övrigt: Tjänstebil, dator och mobiltelefon ingår i tjänsten.

Vi har krav på B-körkort.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 5 februari 2023. Kontaktperson för tjänsten är Regionchef Patrik Eriksson 070 300 88 12.
  • Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.
  • Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.
  • För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest. Det kan bli aktuellt med andra typer av tester samt bedömningstekniker, som du i så fall kommer bli informerad om i din process.
  • I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka varpå vi varmt välkomnar sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda.

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kundsupport i världsklass. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.
Mer info
Område Skellefteå
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Würth Svenska AB
Hemsida https://www.wurth.se/
Sista ansökningsdag 5 feb 2023 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Würth Svenska AB grundades 1967 och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till bygg, fordons-, hantverks- och verkstadsindustrin. Vårt huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Sveriges logistiknav; Örebro - med mycket bra kommunikationer till övriga delar av landet. Från vårt lager utgår mer än 250 000 paket/år till våra kunder. Vi levererar med en servicegrad på över 98 %. 2016 hade vi 373 anställda, varav 300 personer i en säljande befattning inom våra 5 divisioner; Fordon, Industri/Hantverk och Bygg, Cargo och Installation. Würth Svenska AB omsatte ca 731 MSEK 2016. Kompetent personal, produkter och tjänster av högsta kvalitet, butiker och kundsupport gör att vi varje dag kan leva upp till våra kunders krav på kvalitet och service. Vi har butiker över hela Sverige och planerar för en fortsatt butiksexpansion under de närmaste åren. Würth Svenska AB ingår i den internationella koncernen Adolf Würth GmbH & Co.KG. Vår affärsidé Würth Svenska AB ska hjälpa kunderna att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial. Det uppnår vi genom marknadens bästa servicekoncept som kännetecknas av kompetenta medarbetare, god kvalitet, stark lokal närvaro samt snabba och säkra leveranser.