IT-kundserviceansvarig

IT-kundserviceansvarig

Som IT-kundserviceansvarig (Service Desk Manager) leder du teamet för support och test. Du har personalansvar för ca 15 medarbetare som du stöttar i deras dagliga arbete samtidigt som du arbetar strategiskt med att utveckla och stärka teamet på lång sikt. Som IT-kundserviceansvarig har du ett övergripande ansvar för kvalitét, rutiner och processer. Tillsammans med teamet arbetar du för en god service och en IT-leverans av hög kvalitet. I rollen ingår bland annat att: * Daglig planering och schemaläggning av verksamheten * Dagligt stöd för medarbetare * Planering och genomförande av arbetsplatsträffar, både på sektions och avdelningsnivå * Kontakt med slutanvändare i supportärenden * Följa upp att överenskomna arbetssätt efterlevs vidareutvecklas och effektiviseras * Driver eller medverkar i Verksamhetsplanens prioriterade aktiviteter. * Följer upp nyckeltal och planerar verksamhetsutvecklingen utifrån detta * Utveckla automatiserings- och serviceförbättringar. * Ansvara för att Incident och Request Fulfilment processerna följs enligt överenskomna SLA's.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är har chefserfarenhet gärna med erfarenhet från arbete med IT-support. Du är trygg i ditt ledarskap, är tydligt resultatinriktat och präglas av tillit till dina medarbetares kompetens och förmåga. Du arbetar operativt och bidrar till ett gott samarbetsklimat på alla nivåer. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver att du är drivande och ansvarstagande och gillar att hålla ett högt tempo samt har ett stort intresse av att leda, coacha andra och skapa engagemang och delaktighet. Genom din kommunikativa förmåga inspirerar du andra till dialog. I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald. Vi ser det som en tillgång om du är flerspråkig, kan teckenspråk eller har andra kulturella kompetenser som berikar vår verksamhet.

Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på åtta avdelningar: utveckling, måltid, IT, kommunikation, fastighet, personalsupport, ekonomisupport samt kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Mer info
Kontaktperson Thomas Granlund
Telefon 0910-73 50 00
Område Skellefteå
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 okt (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skellefteå växer som aldrig förr och våra ambitioner är höga. Nya tekniska trender tillsammans med den kraftiga tillväxten av digitala tjänster och marknadskoncentrering av molnplattformar för drift, lagring, nätverk samt digitala arbetssätt hos globala leverantörer ställer nya krav på IT-avdelningen. Vi strävar efter att ligga i framkant med en modern IT-miljö och utforskar nyfiket nya miljöer. På IT-avdelningen skapar vi värde för medborgare och kommunens verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Skellefteå!