Vår kund i Lidköping tillverkar ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, god design, och prisbelönt ergonomi. Företaget har representation i ett 40-tal länder, och tillverkning i 6 länder och omsätter ca 3 miljarder kr.
Företaget ingår i Snap-on Inc som är en ledande global tillverkare och distributör av verktyg och utrustning för mekaniker och tekniker i främst fordonsverkstäder. Snap-on Inc grundades 1920 och omsätter mer än 2 miljarder USD med huvudkontor i Kenosha, Wisconsin, USA.
Ekonomiavdelningen handhar åtta olika bolag; fem svenska bolag och tre nordiska bolag vars verksamhet utgörs av produktion, försäljning samt holdingverksamhet.
Ekonomiavdelningens ansvarsområden är:Löpande bokföring, hantering av leverantörs- och kundreskontra, kassa/bank & likviditetsuppgifter, avstämningar avseende lager och anläggningstillgångar, moms & skattehantering, månads- och årsbokslut, prognoser, analyser/controlling samt diverse administrativa uppgifter.
Ekonomiavdelningen består av tre delar; redovisningsavdelning, controlling-avdelning samt intern kontroll. Befattningen som Finance Assistant AR & AP är en del av redovisningsavdelningen.
Arbetsuppgifter- Hantering av kund- och leverantörsreskontraflöde inklusive tillhörande processer och avstämningar
- Redovisningsmässig hantering/avstämning av kassa/bank
- Kontroll/uppföljning/utredning av diverse förekommande förfrågningar avseende ovan nämnda huvuduppgifter
- Delaktig i arbetet kring månads-, kvartals- och årsbokslut
Kommunikation och samarbeteEtt nära samarbete med övriga kollegor inom ekonomiavdelningen krävs för att avdelningen ska fungera optimalt. Varje enskild individ på vår avdelning ska verka för ständig förbättring och medverka till att ekonomiavdelningens gemensamma prestation ständigt levererar med så hög kvalitet som möjligt.
Tjänsten kräver även nära kontakt och samarbete med övriga kollegor inom koncernen samt i förekommande fall diverse externa kontakter, detta kontaktnät finns både i och utanför Sverige.
Om dig- Eftergymnasial utbildning tillika någon form av ekonomi/redovisningsutbildning eller motsvarande kompetens.
- Mycket god kunskap i excel samt behärska övriga Office program
- Mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Strukturerat och noggrant arbetssätt
- Utvecklings- och förbättringsorienterad
- Ansvarskännande, kundorienterad och servicemedveten
- God kommunikationsförmåga
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i september-oktober enligt ök.
Du kommer att vara anställd av Adecco och bli uthyrd till vår kund.
KontaktuppgifterHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Tobias Jacbobsson via tobias.jacobsson@adecco.se
Välkommen med din ansökan!