Teknisk koordinator till Felanmälan

Teknisk koordinator till Felanmälan

Är du på jakt efter ett spännande sommarjobb och trivs med att vara spindeln i nätet? Har du erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll sedan tidigare? Då kan tjänsten som Teknisk koordinator på Felanmälan vara något för dig!

Vi erbjuder dig ett spännande arbete i en unik miljö, där du lär dig otroligt mycket om hur en flygplats fungerar! Vi har stor bredd på ärenden och på en dag kan du få in felanmälningar på allt från banljus och elbortfall till problem med pumphus, larm och hissar. Genom ditt arbete får du god kunskap både om hur en flygplats fungerar och en kunskapsbank inom fastighetsteknik.

Dina arbetsuppgifter

Som Teknisk koordinator på Felanmälan arbetar du med att ta emot, registrera och vidarebefordra felanmälningar till rätt tekniker, så att vi så snabbt som möjligt kan åtgärda problem som uppstår på flygplatsen. Det är en viktig roll för att säkra flygplatsens operativa drift. Tjänsten innebär många kontaktytor och du fungerar som spindeln i nätet för att effektivt sätta in akuta avhjälpande insatser, så att flygplatserna har smidiga och förutsägbara flöden.

Teamet sitter stationerat på APOC - Arlandas operativa center på Stockholm Arlanda Airport - och under ditt skift arbetar du både självständigt och tillsammans med dina kollegor. I nuläget arbetar vi främst i Sharepoint, Officepaketet och IFS, men vi kommer under 2023 övergå till ett nytt ärendehanteringssystem, Service Now.

Arbetet innebär skiftgång eftersom vi har öppet dygnet runt, årets alla dagar.

Din profil

Vi söker dig som...
  • Har erfarenhet av att arbeta med dator som främsta arbetsredskap och som känner dig trygg med att arbeta i systemmiljö
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska, eftersom tjänsten innebär att du har kontakt med många personer från olika länder
  • Kan ta dig till flygplatsen dygnets alla timmar, eftersom arbetet innebär skiftgång
  • Är lösningsorienterad, kan fatta sunda beslut och se samband
  • Behåller lugnet i stressade eller pressade situationer och kan prioritera mellan arbetsuppgifter
  • Tycker om att samarbeta med andra, är kommunikativ och har god förmåga att kunna anpassa dig efter olika organisatoriska skillnader
Har du erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor eller erfarenhet från flygplatsmiljö ser vi det som starkt meriterande.

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.

På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.

I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Administration, Koordinator, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Säsongsjobb
Rekrytering hanteras av Swedavia
Hemsida https://swedavia.varbi.com
Sista ansökningsdag 13 feb 2023 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Swedavias uppdrag är att äga, driva och utveckla flygplatser. Tillsammans bildar flygplatserna ett nätverk som knyter samman Sveriges regioner, samtidigt som de också är en bro till och från världen utanför. Bolaget bildades 2010 och är helägt av svenska staten. Under 2020 hade Swedavias flygplatser 10,3 miljoner resenärer, jämfört med 40,2 miljoner 2019. Det är en minskning med 74%. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Under 2020 nådde Swedavia målet att den flygplatsverksamhet som Swedavia driver i egen regi ska vara helt fri från utsläpp av fossil koldioxid. Som första flygplatshållare i världen är Swedavia först att nå ett sådant mål.