Hoppa till innehåll
Swedavia logotyp

Affärsområdespecialist Marknad & Reklam

Ansök nu
Affärsenheten Kommersiell utveckling driver och utvecklar den kommersiella affären. Avdelningen Marknad, PR och Reklam är en del av Marknad och försäljning där befattningen ligger.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår Reklamprodukt såväl som att stödja och driva utvecklingsprojekt för Marknadsavdelningen.

Swedavia Reklam skall säkra reklamintäkter för Swedavia via försäljning av reklamutrymme på Swedavias flygplatser. I det löpande arbetet behöver vi optimera och sälja befintliga reklamytor parallellt med att säkra en konkurrenskraftig produkt inför framtiden. Arbetet innefattar att driva och medverka i utvecklingsprojekt för reklamprodukten samt analysera trender och det löpande behovet av nya produkter för att säkra att vår reklamprodukt även är attraktiv i framtiden.
Marknadsavdelningen driver och medverkar i flera projekt som bland annat ska framtidssäkra flyget och förenkla resan för våra resenärer med nya digitala lösningar från dörr till dörr. Även lösningar som ska förbättra effektiviteten i den löpande verksamheten.

Dina arbetsuppgifter

I befattningen ingår uppgifter som att ta fram underlag som utvecklar affären, till exempel analyser och business case, såväl som att analysera olika frågeställningar kopplat till befintliga projekt.

Rollen handlar vidare om att driva utvecklingsprojekt, kravställa utifrån nya förutsättningar och bevaka trender och ta fram initiativ som kan nyttjas vid utveckling av nya produkter.

Du kommer att stödja affärsområdeschef med information som uppföljning, analyser, prognoser, risker och liknande efter behov. I rollen stödjer du även försäljningschef Reklam med ex analyser och businesscase.

Vidare arbetar du med att;
  • ta fram beslutsunderlag vid behov till ledningsgrupper, styrgrupper och arbetsgrupper på olika nivåer
  • bidra till Marknad, Reklam och PRs utveckling genom att förvalta och medverka i utveckling av strategier och affärsmodeller
  • driva och delta i utvecklingsaktiviteter och utvecklingsprojekt
  • bidra till affärsområdets affärsplanering och uppföljning genom aktivitetsplanering och handlingsplaner
Befattningen är placerad inom Commercial på avdelningen Marknad, PR och Reklam och i rollen rapporterar du till Affärsområdeschefen.


Din profil

Vi vill att du;
  • har relevant högskoleutbildning kopplat till ett analytisk och affärskritiskt tänk där du är van att göra business Case och evaluera utveckling kopplat till lönsamhet
  • har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med affärsutveckling, produktutveckling, digital utveckling eller likande
  • kan formulera dig väl på både engelska och svenska i tal och skrift
  • är du trygg i dig själv och van att ta initiativ
  • är ansvarsfull och tycker om att strukturera upp ditt arbete
  • är en team player och tycker om att samarbeta
  • är kommunikativt och tydlig
  • har intresse och vilja att hjälpa andra och är lösningsorienterad
  • van användare av Officepaketet
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.

På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.

I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Mer info
Område
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
05 juni 2023 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Swedavias uppdrag är att äga, driva och utveckla flygplatser. Tillsammans bildar flygplatserna ett nätverk som knyter samman Sveriges regioner, samtidigt som de också är en bro till och från världen utanför. Bolaget bildades 2010 och är helägt av svenska staten. Under 2020 hade Swedavias flygplatser 10,3 miljoner resenärer, jämfört med 40,2 miljoner 2019. Det är en minskning med 74%. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Under 2020 nådde Swedavia målet att den flygplatsverksamhet som Swedavia driver i egen regi ska vara helt fri från utsläpp av fossil koldioxid. Som första flygplatshållare i världen är Swedavia först att nå ett sådant mål.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare