Hoppa till innehåll
Swedavia AB logotyp

Gruppchef till Stockholm Arlanda Airport VIP Service

Sista ansökningsdag
20 oktober 2024 (22 dagar kvar)
Publiceringsdatum
27 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Brinner du för att coacha ditt team till att leverera service i världsklass?
Vi söker en driven och erfaren operativ ledare till Arlanda VIP Services, där vi erbjuder en privat, professionell och effektiv reseupplevelse för våra kunder.

Vad innebär rollen?
Våra gäster på Arlanda VIP Service är företrädare för Sverige och andra nationer, representanter från kultur- eller näringslivet samt privatpersoner som önskar en mer personlig reseupplevelse. Vi arrangerar också vigslar på flygplatsen samt VIP-hantering för större resesällskap.

Som ledare för VIP Service ansvarar du för att leda, driva och utveckla verksamheten och teamet med ca 15 medarbetare samt ett antal timanställda.

Dina arbetsuppgifter innebär att du:
  • Självständigt ansvarar för verksamhet, ekonomi, miljö, personal och gäst
  • Skapar förutsättningar för verksamheten och medarbetarnas leverans och prestation.
  • Bidrar i utvecklingen av den kommersiella affären för VIP Service
  • Samverkar tätt tillsammans med övriga ledare inom Passenger Services och andra funktioner på Stockholm Arlanda Airport samt externa kund- och leverantörskontakter.
  • Aktivt arbetar med att bibehålla och öka kundnöjdheten.
  • Ansvarar för ekonomisk uppföljning och rapportering för verksamheten.
Tjänsten innebär ett professionellt bemötande av samtliga kunder och du förväntas hantera uppkomna situationer diskret och diplomatiskt.

Vem är du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av operativt ledarskap, gärna från besöksnäringen eller liknande bransch. Du är en trygg, närvarande och inspirerande ledare som kan engagera och utveckla ditt team.

Vi söker dig som:
  • Har en stark moralisk kompass och hög etik i ditt ledarskap.
  • Är självgående och initiativtagande med förmåga att driva förändring i en dynamisk miljö.
  • Har ett förtroendegivande sätt och är ett föredöme i serviceögonblicket.
  • Har en naturlig förmåga att bygga och underhålla goda relationer med olika intressenter på ett professionellt och smidigt sätt.
  • Är affärsorienterad med en förmåga att effektivt kombinera operativa beslut med ekonomiskt tänkande för att driva lönsamhet och framgång.
  • Talar flytande svenska samt kan skriva och prata obehindrat på engelska; andra språk är meriterande
Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö med glädje och engagemang, där både medarbetare och kunder känner sig sedda och värdefulla. Som ledare har du mod att se till helheten och ifrågasätta vår verksamhet i syfte att utveckla den och bidrar till att förbättringar genomförs inom Passenger Services.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du arbeta i en dynamisk och omväxlande flygplatsmiljö, där varje dag erbjuder nya utmaningar. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla Passenger Services verksamhet och säkerställa att vi levererar service i världsklass till våra kunder.
    Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Hemström veronica.hemstrom@swedavia.se

    Sista ansökningsdag är den 2024-10-20 och vi ser fram emot din ansökan!

    Hur är det att arbeta på Swedavia?
    Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad - läs mer här! Jobba hos oss Om Swedavia

    Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning.
    Swedavia AB logotyp
    Sök jobbet
    Ansök senast
    20 oktober 2024 (22 dagar kvar)
    Ansök nu

    Om arbetsgivaren

    Swedavias uppdrag är att äga, driva och utveckla flygplatser. Tillsammans bildar flygplatserna ett nätverk som knyter samman Sveriges regioner, samtidigt som de också är en bro till och från världen utanför. Bolaget bildades 2010 och är helägt av svenska staten. Under 2020 hade Swedavias flygplatser 10,3 miljoner resenärer, jämfört med 40,2 miljoner 2019. Det är en minskning med 74%. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Under 2020 nådde Swedavia målet att den flygplatsverksamhet som Swedavia driver i egen regi ska vara helt fri från utsläpp av fossil koldioxid. Som första flygplatshållare i världen är Swedavia först att nå ett sådant mål.