Customer Support

Customer Support

Vink Gruppen i Europa med en snart 70 årig historia i ryggen, 134 bolag i totalt 16 länder där Vink essåplast Group AB är en del av denna "The Plastic Family" - Vink Holding består av bolag i Europa, USA, Canada, Australien och Nya Zeeland som tillsammans tar hand om 120.000 kunder som alla kommer i kontakt med vår "Passion for plastics". Nu har du chans att bli en del av en organisation där det är högt i tak, du har stor påverkan och fantastiska utvecklingsmöjligheter.

Vi ska nu ersätta vår Customer Support då personen idag går vidare inom bolaget. På Vink får du kartlägga din egen utveckling och arbeta med kollegor som alltid är måna om att ni är ett team. Du kommer att vara central i vår organisation och kommer att ha en avgörande roll för att våra kunder får bästa möjliga service och upplevelse av Vink. Vi är för närvarande ca 10 personer som representerar vårt kontor i Stockholm.

Vad vi söker hos dig

För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo, du brinner för kundkontakt och förser våra kunder med bästa service. Du är också organiserad, empatisk, ansvarstagande, nyfiken och mån om att alltid ge kunden den bästa tänkbara upplevelsen. Du lär dig snabbt och fungerar lika bra i ett team som på egen hand då du är van vid att ta mycket eget ansvar och fatta självständiga beslut. Du behöver också ha förmågan prioritera arbetsuppgifter i den dagliga verksamheten.

Vad kommer du att göra?

Som Support & Customer Care på Vink kommer du vara första kontakten när det gäller alla former av support och förfrågningar från våra kunder. Du kommer också vara ansvarig för övriga administrativa uppgifter i samband med onboarding av nya kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
  • Hjälpa kunder samt utesäljare med ex order, offert
  • Kontakt med externa underleverantörer
  • Projektledning vid större förfrågningar / order
  • Följa upp lämnade offerter
  • Administrera returer samt reklamationer
  • Vårda och utveckla kunder
  • Bearbeta befintliga kunder via telefon
  • Uppdatera befintligt system
Vad erbjuder vi dig?

På Vink får du vara en del av en entreprenörskultur med begåvade och passionerade kollegor. Vi jobbar hårt men vi älskar också att ha kul tillsammans! Det är frihet under ansvar där du förväntas vara spindeln i nätet. Vi investerar i våra anställda och sätter upp individuella mål och utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare.

Kvalifikationer

Som Customer Support på Vink bör du ha en mycket god förmåga att kommunicera med människor på alla nivåer inom en organisation. Du förväntas vara strukturerad, självgående och ordningsam i ditt arbete. Du förstår värdet av att vara effektiv och tålmodig, och du är pedagogisk och engagerad i ditt sätt att kommunicera.
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Säljsupport, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av SalesOnly
Sista ansökningsdag 25 okt 2021 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SalesOnly är specialister på att rekrytera säljare och säljchefer. Vår ambition är att bli nordens största affärsplattform för försäljning, framtidens försäljning. Vi bygger hållbara och lönsamma säljorganisationer tillsammans med människor som vill vara med på resan.