Ekonomiadministratör till internationellt företag på Arlanda

Ekonomiadministratör till internationellt företag på Arlanda

Vi söker för uppdrag till vår spännande kund en ekonomiadministratör med start omgående. Vår kund är ett av världens största transport- och logistikbolag med kontor i anslutning till Arlanda flygplats.

Rollen

I rollen som ekonomiadministratör kommer du arbeta i en supporterande och koordinerande roll med många kontaktytor, både internt med kollegor och externt med leverantörer. Detta är ett uppdrag på heltid (37,5 timme i veckan) med start omgående. Du kommer initialt arbeta som konsult vi The Place med möjlighet till anställning hos kundföretaget efter 6 månader. För att bli anställd på uppdraget behöver vi utdrag från belastningsregistret utan anmärkning.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du bland annat:
  • Ansvara för leverantörsfakturor, kontera dessa och skicka vidare till ekonomiavdelningen
  • Reda ut fakturor som fått påminnelse och agera koordinator mellan leverantör och ekonomiavdelningen
  • Kontakt med leverantörer gällande fakturor via mejl och telefon
  • Agera Superuser i systemet för schemaläggning och tidrapportering, säkerställa rätt information och svara på frågor
  • Enklare beställningar
  • Stötta Ground Operation Manager med ad hoc-uppgifter
  • Övrig administration
Dina tidigare erfarenheter

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
  • Tidigare erfarenhet av ekonomiadministration som tex. fakturahantering
  • Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i övriga Officepaketet
Personliga egenskaper

Vi söker dig som är framåt, nyfiken och är en stjärna på att ge god service. Du är noggrann, tycker det är roligt att arbeta med siffror och vill alltid leverera med hög kvalité.

Låter detta som du? Vad roligt! Eftersom tjänsten ska tillsättas omgående rekommenderar jag dig att söka redan idag!

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:
  • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
  • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
  • Onboardingplan
  • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
  • Friskvårdsbidrag
  • Specialerbjudanden
  • Mentorskap
  • Nätverksträffar
  • Kompetensutveckling
Mer info
Kontaktperson Klara Eidhagen
Telefon 076-536 27 16
Område Sigtuna
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration, Sekreterare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 3 juni 2021 (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.