Orderadministratör sökes för heltidsuppdrag i Rosersberg!

Orderadministratör sökes för heltidsuppdrag i Rosersberg!

Är du serviceinriktad, trivs med varierande arbetsuppgifter samt är duktig på att ta egna initiativ? Är du duktig på orderadministration och vill arbeta på ett spännande internationellt företag? Då kan det vara dig vi söker!

Information om uppdraget:

Vår kund grundades 1984 och är ett internationellt företag med kunder över hela Europa. Bolaget har försäljningskontor i hela Europa, inklusive Storbritannien, Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Tyskland och Holland, samt även i Mellanöstern, och erbjuder specialistråd, support och konstruktiva lösningar. De tillhandahåller säkerhetslösningar inom byggbranschen, såsom skyddsräckessystem, kollektivt- och personligt fallskydd, tillträdessystem samt tillfälliga taksystem/temporärt väderskydd. För kunds räkning söker vi nu en Orderadministratör på heltid till deras kontor i Rosersberg!

I rollen kommer du ingå i ett säljteam, som tillhandahåller samordning mellan kunder, försäljning, drift, teknik och ekonomi. Du kommer göra en viktig del som ansiktet utåt mot företagets kunder. Som Orderadministratör kommer du huvudsakligen arbeta med följande:
- Ha ordning på kontoret
- Hantera inkommande samtal och mail
- Ordermottagning
- Ta emot leveranser
- Fakturahantering
- Offerthantering
- Övrig administration

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av StudentConsulting och arbeta på kundens kontor i Rosersberg. Tjänsten beräknas starta omgående och löper till maj 2023 med stor chans till förlängning/övertag av kund. Vi söker efter dig som är tillgänglig på heltid, där arbetstiderna är belagda måndag-fredag kl. 8.00-17.00. Vid uppstart ges en introduktion.

Detta söker vi:

Vi söker dig med en avslutad gymnasialutbildning. För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat tidigare inom service och orderadministration, där det är meriterande med erfarenhet av byggbranschen. Vi ser gärna att du är bekväm med administration och trivs med en sådan roll. Vidare har du god datavana och kunskaper i Officepaketet, det är meriterande om du tidigare har arbetat i SAP och CRM. Det är ett krav att du behärskar svenska och engelska flytande, i både tal och skrift. För att vara aktuell för tjänsten krävs engelsk CV i ansökan.

Som person är du initiativtagare, ansvarsfull och strukturerad. Vidare söker vi dig som är driven, serviceminded och kommunikativ. Har du ett driv efter resultat och en hög stresstålighet kan denna tjänst vara perfekt för dig.

Passar detta in på dig? Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande! Bakgrundskontroll kommer genomföras i senare del av rekryteringsprocessen.
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.studentconsulting.se/
Sista ansökningsdag 16 dec 2022 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se