Serviceinriktade medarbetare till kundtjänsten för parkeringsärenden på Swedavia

Serviceinriktade medarbetare till kundtjänsten för parkeringsärenden på Swedavia

Gillar du att arbeta med kundfrågor? Contact Center är en kundanpassad och flexibel verksamhet som arbetar med att ge bästa service till Swedavias kunder och resenärer. Inom Contact Center finns parkeringskundtjänsten, där vi nu behöver förstärka vårt team.

Dina arbetsuppgifter

På Contact Center för Parkeringsfrågor arbetar du i ett team som sitter stationerade på Arlanda, men som svarar på ärenden för alla våra 10 flygplatsers parkeringar. Till arbetsuppgifterna hör bland annat telefon- och mailkontakt med resenärer och tekniker, men även system- och fakturahantering, felsökningar och felanmälan samt kontakt med kunder via intercomsystem. Du övervakar och felsöker för att säkerställa driften av våra parkeringssystem samt hanterar parkeringstillstånd. Utbildning får du av oss.

Du är bekväm med en telefonintensiv kundservicemiljö och kan på ett lugnt, konsekvent och flexibelt sätt bemöta stressade människor. Du har en analytisk förmåga och ett utvecklat ordningssinne. Du är kommunikativ och har en kreativ förmåga som innebär att du kan hantera olika slags situationer och relationer med kunder, resenärer och kollegor. Förmågan att se kundens världsbild och perspektiv är viktig för oss, likaså att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Arbetsuppgifterna kväver att du har viss teknisk kompetens, eftersom du kommer arbeta i olika datorsystem.

Flygplatsen är öppen årets alla dagar och i din roll som Agent arbetar du mot verksamhetens behov, vilket innebär oregelbundna arbetstider samt varierande längd på arbetspassen. Du arbetar i skift på ett rullande 10-veckorsschema, både helg- och nattarbete ingår i schemat. Dagtid varierar arbetstiden mellan 06.00 och 23.00.

Din profil

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi vill att du är lyhörd för verksamhetens behov, har en mycket god samarbetsförmåga och hanterar oförutsedda händelser på ett flexibelt och konstruktivt sätt. Arbetet sker ofta i ett högt tempo och integreringen mellan funktioner gör att du bör uppskatta variation och "snabba ryck" för att trivas hos oss. Du behöver kunna ta dig till flygplatsen dygnets alla timmar.

För att lyckas i rollen behöver du ha en blick för prioriteringar och snabbt se vad som är mest akut och vad som kan vänta. Du har Gymnasial utbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

Att arbeta på Swedavia

Vi är alltid vakna, dygnet runt - årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.

Hos oss får du jobba i ett härligt och engagerat team! På Swedavias flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt kan vi använda oss av tester i våra rekryteringar. På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt

Anställningsform: Vi söker både medarbetare för tillsvidareanställning och för längre vikariat.

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Placeringsort: Arlanda

Vid frågor kontakta: Linda Nordberg Chef Contact Center linda.nordberg@swedavia.se Telefon: 010 -109 68 18

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför även en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html

I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Välkommen med din ansökan senast 21 augusti!
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Swedavia
Hemsida http://www.swedavia.se
Sista ansökningsdag 21 aug 2022 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Swedavias uppdrag är att äga, driva och utveckla flygplatser. Tillsammans bildar flygplatserna ett nätverk som knyter samman Sveriges regioner, samtidigt som de också är en bro till och från världen utanför. Bolaget bildades 2010 och är helägt av svenska staten. Under 2020 hade Swedavias flygplatser 10,3 miljoner resenärer, jämfört med 40,2 miljoner 2019. Det är en minskning med 74%. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Under 2020 nådde Swedavia målet att den flygplatsverksamhet som Swedavia driver i egen regi ska vara helt fri från utsläpp av fossil koldioxid. Som första flygplatshållare i världen är Swedavia först att nå ett sådant mål.