Kundtjänstmedarbetare/koordinator till företag i Märsta

Kundtjänstmedarbetare/koordinator till företag i Märsta

Kundtjänstmedarbetare/koordinator sökes omgående för kortare uthyrning, tjänsten kan dock bli tillsvidare för rätt person.

Ansvarsområde

Vara ambassadör och ansikte ut mot kunderna. Bygga långsiktiga hållbara kundrelationer och ansvara för den upplevda kundnöjdheten. Ansvarig för att ta emot kundorder, planera och följa upp leveranser till kund. Hålla kundernas logistik- och produktionsplanering uppdaterade om rådande leveranssituation och vara rådgivande och hjälpande i kundernas produktionssituation. Huvudsakliga kontaktytor förutom kund är planering, transport, lager och produktion. Tjänsten rapporterar till Supply Chain Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ta emot order från kund och systerbolag, samt bekräfta leveranstid enligt internt planering. Följa upp pågående order och rapportera avvikelser till kund, vid behov prioritera tillsammans med kund och uppdatera systemet. Planera och reservera produkter för varje leverans. Skapa och hantera statistik för leveranssäkerhet till kund. Registrera returer av färg från kund. Fakturera och kreditera kund.

Dina kvalifikationer
  • Eftergymnasial utbildning, med inriktning mot kundservice och försäljning.
  • Erfarenhet av säljande kundservice
  • Goda kunskaper om arbete i ERP-system, gärna Microsoft Dynamics AX
  • Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, gärna ryska eller något övrigt nordiskt språk.
Personliga egenskaper
  • Serviceinriktad och Relationsbyggande
  • Drivande/initiativtagande och stimulera medarbetare och kunder till laganda och att prestera mot gemensamt uppsatta mål
  • Tydlig och kommunikativ
  • Flexibel
  • Noggrann och klara av att ha många bollar i luften under tidspress
  • Kunna se helheter
  • Kunna prioritera
  • Respektera våra värderingar Kundfokus, laganda, vilja att förändra, tillit & integritet
Villkor

Marknadsmässig lön.
Arbetstider, 08.00-17.00

Du kommer att bli anställd av oss på Jobzone Stockholm och uthyrd till vår kund, uppdraget behöver tillsättas omgående och avser en kortare period, men för rätt person kan tjänsten komma att bli tillsvidare då vår kund ser långsiktigt på denna roll.

Sök tjänsten omgående då intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Jobzone erbjuder dig:
  • Arbete i ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Genom våra 50 kontor i Sverige och Norge personalförstärker vi över 2000 kunder per år i olika branscher och befattningar.
  • Arbete i ett företag vars målsättning är att skapa framgång för individer och organisationer, och vars vision är att vara branschens bästa arbetsgivare!
  • Arbete i en kultur som av våra medarbetare beskrivs som välkomnande och inkluderande.
  • Kollegor med stort engagemang och med höga ambitioner.
  • Arbete hos ett företag som självklart är auktoriserat, har kollektivavtal, försäkringar, förmåner med mera.
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone och våra kunder!
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Administration, Koordinator, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.jobzone.se
Sista ansökningsdag 7 dec (23 dagar kvar)