Sommarjobb kundservice till Schaeffler Sverige AB

Sommarjobb kundservice till Schaeffler Sverige AB

Om företaget

Schaefflerkoncernen är en ledande globalt integrerad underleverantör till fordonstillverkare och övrig industri. Företaget representerar högsta kvalitet, enastående teknik och utpräglad innovationsförmåga.

Schaeffler ger ett avgörande bidrag till "mobility for tomorrow" med högprecisa komponenter och system i motor, växellåda och chassilösningar, samt rullnings- och glidlagerlösningar för mängder av industriella tillämpningar.

Om tjänsten

Schaeffler Sverige AB söker nu två kundservicemedarbetare som ska stötta upp det nordiska teamet under sommaren. De sitter i fina lokaler i Arlandastad. Kundserviceteamet består idag av 13 personer som är uppdelade på Sverige, Norge, Danmark och Finland. Kundservice har ett stort och viktigt ansvar internt och supporterar sina kunder i det dagliga.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara att stötta upp med orderläggning, leveransuppföljning, inkommande samtal och mail. Du kommer även att sitta med orderbekräftelser, uppdatera orderstatus samt att återkoppla till kunder kring deras lagda beställningar.

Det är en viktig roll där teamet arbetar som ett lag. Det innebär att det kommer att finnas andra uppgifter som kompletterar denna beskrivning av rollen.

Kvalifikationer

Schaeffler Sverige AB producerar avancerade produkter vilket ställer höga krav på att du som medarbetare är nyfiken och intresserad av att förstå verksamheten, detta för att kunna ge god service till dina kunder. Har du en teknisk utbildning är det meriterande.

Du som person motiveras av att ge högkvalitativ service till dina kunder, du är mycket noggrann och arbetar gärna lugnt och strukturerat. Det är en verksamhet där det kan ske snabba förändringar så det är även viktigt att vara flexibel och lyhörd så att du kan stötta upp där det behövs. Teamet arbetar bra tillsammans och fungerar som ett lag.

Vi ser att du har arbetat med kundservice tidigare och gärna administrativt. Du som person känner stort ansvar för när du är på arbetet och tar ditt jobb på allvar. Schaeffler arbetar idag i ett system som heter SAP, har du erfarenhet av detta är det högst meriterande. Du talar och skriver obehindrat i såväl engelska som svenska. Talar du ytterligare ett nordiskt språk är detta ett stort plus.

Tillträde, omfattning och anställning:

Schaeffler Sverige AB söker nu någon som ska stötta upp under sommaren. Önskvärt att du kan börja nu i maj och arbeta heltid under juni till augusti. Schaeffler sitter i fina lokaler i Arlandastad, det finns bra kollektivtrafik till deras kontor från Märsta samt möjlighet till parkeringsplats. Schaeffler erbjuder en internationell arbetsplats med en trevlig och familjär känsla.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa eller maila mig på olivia.bergstrom@hero.se, alt 0709-848547.
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 12 maj 2019 (16 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.