Administratör inom kundtjänst till DHL Freight

Administratör inom kundtjänst till DHL Freight

Om tjänsten
Som Administratör inom kundtjänst kommer du hantera den administrativa processen gällande leveranser samt ansvara för alla terminalbehandlade sändningar inom företaget. Rollen ställer höga krav på en utpräglad kommunikativ förmåga då du, på daglig basis, kommer ha kontakt och dialog med åkerier, kunder samt andra avdelningar och terminaler.

Du kommer få vara en del av ett team där alla kollegor bidrar till att skapa god stämning och ett öppet arbetsklimat. Här uppmärksammas goda prestationer och du kommer ges möjligheten att växa i din roll. Gruppens mål är att utveckla verksamhetens kostnadsnivå i linje med satta mål och att alltid sträva efter att förbättra service, produktivitet och processefterlevnad.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Administrativ support
  • Kontakt med både interna och externa parter
  • Förbättringsarbete för att optimera och effektivera processer och arbetssätt
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och är tänkt att pågå tillsvidare. Placering är i Rosersberg och arbetstiderna är antingen 08:00-17:00 eller 09:54-18:30.

Om dig
Vi söker dig med erfarenhet från tidigare arbete inom kundtjänst/administration, gärna inom logistik och/eller transport, dock inget krav. Du har vana av att arbeta med dator och telefon som främsta arbetsredskap och en god kommunikativ förmåga. Vidare besitter du erfarenhet av att, under hög arbetsbelastning, arbeta strukturerat och organiserat gentemot uppsatta mål utan att göra avkall på leverans, service och kvalitet.

Viktigt för tjänsten är:
  • Social kompetens samt en positiv inställning och viljan att utvecklas
  • God samarbetsförmåga
  • Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Moa Lardner via Adecco 010 - 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Transport, logistik, administration, administratör, support, kundtjänst
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 6 dec 2020 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.