Innesäljare och kundsupportadministratör till Swedavia

Innesäljare och kundsupportadministratör till Swedavia

Swedavia Airport Telecom är en teleoperatör med huvudinriktning mot flygplatsnära tjänster och finns på alla Swedavias flygplatser. Vi levererar behovsbaserade och paketerade helhetslösningar inom tele-, data- och radiokommunikation till alla typer av flygplatsaktörer.

Om tjänsten
I rollen som Innesäljare och Kundsupportadministratör är ditt övergripande uppdrag att stötta Swedavia Airport Telecom ABs (AT) affärer inom data-/tele-/radiokommunikation och säkerställer att de tjänster AT erbjuder levereras och supporteras i samarbete med våra partners.

I arbetsuppgifterna ingår att:
  • Administrera fakturering av samtliga tjänster/produkter. Leveranskontroll och kontering av leverantörsfakturor.
  • Kvalitétssäkra all information om kunder och deras produkter och tjänster i AT´s Asset Management System (Proopti).
  • Stötta telefonistfunktionen med att besvara inkommande samtal till de kunder som köper tjänsten telefonistservice av AT.
  • Hålla sig uppdaterad med de tjänster och leveransmöjligheter som AT erbjuder.
Om dig
Som person trivs du i en serviceinriktad roll och är van att samarbeta med många olika intressenter, men det är även viktigt att du kan arbeta självständigt. Du har ett naturligt sinne för ordning och struktur. Du kommer att trivas hos oss om du är leveransfokuserad och tycker kluriga frågor som du inte vet svaret på är roliga utmaningar att lösa.

Du har en akademisk examen gärna med inriktning ekonomi/marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du minst ett år erfarenhet av kundsupport samt backoffice/administration. Du är en van datoranvändare och din goda förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska kommer väl till pass i denna roll.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten på Swedavia är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 12 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Malin Hammarling via 0200 - 22 22 22.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Swedavia, Arlanda, administratör, innesäljare, Adecco
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Administration, Försäljning, Telefonförsäljare, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 25 mars (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.