Transportplanerare till multinationellt byggföretag i Rosersberg

Transportplanerare till multinationellt byggföretag i Rosersberg

I Rosersberg har ett av Sveriges mest välkända byggföretag öppnat en ny avdelning. Nu söker de dig som gillar logistik och kundkontakt till rollen som transportplanerare där du kommer ansvara för den dagliga transportlogistiken för byggföretagets leveranser. Du kommer bli del av ett team med bra gruppsammanhållning som har nära till skratt där din chefs fokus är att arbeta coachande och lyhört. Rollen löper 6 månader framåt med möjligheter till förlängning och du arbetar från kontoret i Rosersberg i närheten av Rosersberg station. Start är i början av april så skicka in din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Som ledare är jag mycket coachande, lyhörd och närvarande. Jag kommer aldrig gå ned på detaljnivå hos mina medarbetare men jag vill förstå verksamheten för att vara behjälplig. Jag har en rak dialog med mina medarbetare, men gör man ett misstag ska vi kunna skratta tillsammans och arbeta som ett team för att hitta en lösning. Så beskriver platschefen Susanne sitt ledarskap och det är hon som kommer vara din chef.

Academic Work söker en transportplanerare till ett multinationellt byggföretag i Rosersberg med omgående start. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt sträcka sig 6 månader framåt. Det finns möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som transportplanerare kommer du att ansvara för den dagliga transportlogistiken för NCCs leveranser. Uppdraget innebär att du tillsammans med 6 kollegor planerar den effektivaste färdrutten för chaufförerna du har kontakt med.

Dagen börjar med en mindre frukost som företaget står för. Du har även ett förmiddagsmöte som din närmsta chef Susanne håller i. Under dagen har du kontakt med kunder som lägger beställningar för att därefter föra dialog med chaufförer och planera bästa möjliga leverans enligt plan. Du kommer även att ansvara för diverse administrativa uppgifter såsom uppföljning av leverans.

Då avdelningen är ny har du en fantastisk möjlighet att vara med och bygga en organisation och forma framtida arbetssätt. Till skillnad från en vanlig transportledartjänst är denna roll mer varierande då den innebär mer kundservice. Du kommer även lära dig att arbeta i Dynamics då man nyligen implementerat detta system.

Du kommer till exempel att:

Ansvara för den dagliga transport - och logistikplaneringen

Ta inkommande samtal från privat - och företagskunder gällande både beställning men också produktfrågor

Ha kontakt med företagets chaufförer och partners samt följa upp leverans

Ansvara för administrativa uppgifter som ex. följesedlar, sammanställa leveransrapporter m.m.

Tjänsten passar dig som söker dig till en stabil organisation som just nu sätter grunden för sin nya avdelning i Rosersberg där du kan få vara med och påverka. Du uppmuntras till att ta initiativ och hitta lösningar på problem som uppstår på bästa sätt. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team och att ge service.

Vi söker dig som

Har vana av att arbeta administrativt i ett stort affärsystem

Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du

Har erfarenhet av transportplanering i någon form

Har erfarenhet av en serviceinriktad roll

Som person är du serviceinriktad och bra på att hantera människor då du kommer att ha kontakt med både kunder men även interna kollegor dagligen. Du räds inte för att ta egna initiativ och kan lösa problem genom ditt logiska tänkande. Vidare är du flexibel och har inga problem med snabba omställningar utan tycker om när det händer mycket.

Övrig information
  • Start: Omgående start, i slutet av mars eller början av april
  • Omfattning: Heltid.
  • Arbetstider: Man arbetar olika pass som börjar tidigast 05:30 och som senast slutar 18:30
  • Placering: Rosersberg nära Rosersbergs station
  • Kontaktuppgifter: anton.oberg@academicwork.se
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Sigtuna
Yrkesroll Administration, Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se