Hoppa till innehåll
Lindab Sverige Ab logotyp

Transportplanerare

Sista ansökningsdag
06 oktober 2024 (9 dagar kvar)
Publiceringsdatum
16 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Lindab Profil söker Transportplanerare

Är du lösningsorienterad och strukturerad? Har du erfarenhet inom lager och logistik, eller har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan tjänsten som transportplanerare vara något för dig!

Om företaget

Lindab Profil AB är ett bolag inom Lindabkoncernen med ca 300 anställda och med en omsättning på drygt 1,2 miljarder SEK (2023). Lindab Profil erbjuder ett brett urval av byggkomponenter och systemlösningar inom byggbranschen. Företaget tillverkar, lagerhåller och säljer bland annat takavvattningsprodukter, tak- och väggplåtar, stålreglar, lättbalkar och takskyddsprodukter. Vår produktionsenhet i Luleå/Piteå tillverkar högprofil och sandwichpaneler för hallbyggnader, och vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa med flytt från Luleå till Piteå.

Din placering kommer från december att vara i Piteå.

Ditt nya jobb

Som transportplanerare kommer du att vara en central del av vårt team, där du arbetar med hela vår leveranskedja. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

  • Effektiv transportplanering
  • Skicka transportbokningar till transportörer
  • Hantering av transportreklamationer och avvikelser
  • Fakturahantering och tullfrågor
  • Kommunikation med transportörer, speditörer och kunder gällande transportfrågor
Kvalifikationer

Krav:

  • Några års arbetslivserfarenhet från transport- eller logistikbranschen med liknande arbetsuppgifter eller relevant utbildning inom området.
  • God IT-vana.
  • Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Meriterande:

  • Erfarenhet av fakturahantering och tullfrågor.
  • Erfarenhet av att arbeta i en föränderlig miljö och bidra till utveckling av processer och rutiner.
Personliga egenskaper

Vi söker dig som är:

  • Serviceinriktad och kommunikativ.
  • Strukturerad och noggrann.
  • Lösningsorienterad och van att hantera flera kontaktytor.
Lindab erbjuder dig
  • Stabilitet och utveckling: Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom ett starkt och väletablerat företag.
  • Förmåner: Friskvårdsbidrag, flextid, kaffe och frukt varje dag m.m.
  • Arbetsmiljö: En positiv och värdedriven arbetsmiljö där vi värdesätter ordning och reda, kundens framgång, engagemang och jordnära attityder.
Ansökan
  • Sista ansökningsdag: 6 Oktober 2024.
  • Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Detta är en direktrekrytering till Lindab Profil AB, och du blir anställd direkt av dem. Rekryteringsprocessen hanteras av Adecco.

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta Tommy Norberg på telefon 073-684 70 99 eller via email Tommy.Norberg@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Lindab Sverige Ab logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
06 oktober 2024 (9 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adecco Rekrytering är Sveriges ledande rekryteringspartner specialiserade på rekrytering av chefer, specialister och generalister inom privat och offentlig sektor. Med 30 års erfarenhet och närvaro på 30-tal orter över hela landet, är vårt viktigaste åtagande att hitta rätt person till rätt jobb, i rätt tid. Vårt mål är att leverera en högkvalitativ rekryteringsresa till våra kunder och kandidater. Vi gör det genom att omvandla komplicerade affärskritiska rekryteringsutmaningar till enkla framtidssäkrade kompetenslösningar. Vi sätter stort värde på att skapa och behålla en nära relation till våra kunder och kandidater - välkommen att ta kontakt med oss!