Firstline-tekniker till Tell Sverige AB

Firstline-tekniker till Tell Sverige AB

Inledning
Har du ett brinnande intresse för IT och vill bli en del av Tell Sverige AB?

För rollen krävs det att du är nyfiken, ständigt vill följa utvecklingen och drivs av att ta dig an nya utmaningar. Låter det här som dig? Härligt, då kan detta vara ett ypperligt tillfälle att komma in i ett företag där det finns stora karriärmöjligheter!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Tell Sverige AB en tekniker till deras 1:st Line. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tell.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tells önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som tekniker i Tells 1:st line använder du dina kunskaper till att lösa uppgifter inom deras affärsområde IT (support, drift, rådgivning och merförsäljning) och Telefoni (Installation, driftsättning, service och support) hos deras kunder. Dina uppgifter blir att ge kunder förstklassig service och skapa mervärde genom att säkerställa funktioner och behov på ett snabbt, proaktivt och professionellt sätt.
Du hanterar inkommande problemärenden och tjänsteförfrågningar via deras ärendehanteringssystem, telefon, mail och i särskilda fall även ute på plats hos kund. Du kommer att orientera dig i Microsoft miljöer och lösa ärenden på klienter, servrar och i nätverksmiljöer.

I 1:st line kommer du även att vara en given nyckelspelare i utrullningar, övervakningar, proaktiva arbeten och vara en del i problemärenden samt utvecklingsarbeten.

Vi söker dig som
Du har ett brinnande intresse för IT och kunden, och förstår att du kan göra underverk genom ett engagerat, trevligt, kvalitativt och snabbt bemötande. För tjänsten krävs det att du kan svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har någon eftergymnasial utbildning inom IT eller arbetat inom liknande roll tidigare.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom exempelvis:
  • Grundläggande kunskap inom nätverk?och infrastruktur
  • Office365/Exchange och Active Directory
  • Windows 10/11
  • Kunskaper i serverfunktioner som Remote Desktop Services
Du är initiativtagande och vägledande för våra kunder och kan se och föreslå förbättringar som underlättar kundernas vardag. Du kan arbeta självständigt och effektivt, men är en lagspelare som gärna ställer upp för ditt team, för det är tillsammans vi gör det!

START: Snarast enligt ö.k.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Piteå, Luleå, Umeå eller Skellefteå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Moa Lindgren

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se
Mer info
Område Piteå
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida https://tellsverige.se/
Sista ansökningsdag 5 juli 2022 (10 dagar kvar)