Kundansvarig innesäljare

Kundansvarig innesäljare

NUAB arbetar för en säkrare arbetsplats, vårt uppdrag är att tillgodose att våra kunder och deras medarbetare har rätt och uppdaterad utbildning för att kunna arbeta säkert!
Vi söker nu en innesäljare i Piteå som tar helhetsansvar för bokningar, offerter och offentliga upphandlingar. Du ansvarar för att lägga upp utbildningsplaner för våra öppna utbildningar och de olika utbildningsplanerna som skall läggas för storkund. Du är kundkontakt till våra storkunder och du Räknar på anbud och offentlig upphandling. I mån av tid kommer du att hjälpa till med kundbokning i bokningssystem, det är dock inte en primär arbetsuppgift.
Du har ett helhetsansvar för kedjan mellan kund och NUAB från förfrågan, offert, beställning, utförande, till uppföljning och avrapportering.
Kundbesök på plats med sälj kan komma att förekomma.

Om företaget
Vi är ett litet företag som tänker stort!
Vi är ett tillväxtföretag som under 2018 utnämnts som ett av tio Superföretag i Norrbotten. Vi är ett litet företag med stort tänk och vi har alltid kunden och dess säkerhet i fokus. Från att mestadels ha arbetat med maskin- & säkerhetsutbildningar har vi nu även utbildningar inom fallskydd, el, brand och HLR. NUAB har kontor och/eller utbildningslokaler i Stockholm, Umeå, Piteå och Kiruna. Naturligtvis kommer vi gärna ut till våra kunder och har utbildning i deras lokaler om det passar bättre. Vi erbjuder även fallskyddssäkerhet, brand & verktygskontroll, it-system för besiktning och tillsyn samt it-system för kompetensstyrning.

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med sälj och gärna som ansvarig säljare i minst 2 år. Det är meriterande om du har arbetat som säljare inom utbildningar. Som person har du ett starkt driv och har viljan att utvecklas i din roll som säljare. Du är bra på att kommunicera och skapa förtroende med kunden. Du lägger stor vikt vid kvalité i din försäljning och strävar alltid efter att leverera den bästa lösningen för dina kunder. Vi ser även att du är framåt, social och bra på att samarbeta med andra.
Du har erfarenheter och kunskaper av offertarbeten och offentliga upphandlingar, en god ekonomisk förståelse.
Du har en förmåga att knyta nya goda relationer med kunder och har en hög ambition och ett stort driv i det du gör.
Vi ser också att du har:
Vana av sälj/Bokningssystem ex Lega Multinet.
Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
Goda kunskaper i MS Office samt allmänt god datakunskap.
B-körkort.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
NUAB erbjuder dig:
En fast anställning på ett spännande tillväxtföretag.
Ett varierande och flexibelt arbete med mycket frihet under ansvar.
Utbildning
Internutbildning om utbildningar och rutiner och bokningssystem sker på plats.

Om ansökan

Tjänsten har start enligt överenskommelse och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att skicka mail till.
david.nilsson@nuab.se märk mailet "Kundansvarig säljare"
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta David Nilsson:
david.nilsson@nuab.se
Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson David Nilsson
Email Mejla David Nilsson
Område Piteå
Yrkesroll Försäljning, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 apr (38 dagar kvar)