Ordermottagare/lageransvarig till Castolin!
På Castolin får du möjligheten att arbeta på ett framåtänkande högteknologiskt företag. Som ordermottagare/lageransvarig här får du ansvara för logistiken i nära samarbete med teamet i Partille. Är du tillgänglig på deltid, 3 dagar i veckan och vill vara med på Castolins resa? Ansök redan idag!
Om tjänsten
Castolin bildades 1906 och är idag världens ledande företag inom underhåll, ytskydd och specialsammanfogning med hjälp av svets-, hårdlödnings- och beläggningsteknik:
Som nämnt ovan är Castolin världsledande inom underhålls- och reparationstekniker som används i en mängd olika industrier med 100 års erfarenhet och kontor i de flesta länder världen över. Deras teknologier inkluderar bland annat svetsning, lödning och termisk spray för att förbättra deras kunders komponentlivslängd och ta itu med specialistsammanfogningsproblem.
Castolin är ett familjärt bolag med 14 anställda som kommer ta väl hand om dig
Här får du möjligheten att på deltid, 3 dagar i veckan, fördelade på måndag, tisdag och onsdag (med viss flexibilitet) använda dina tidigare kunskaper inom lagerhantering och ordermottagning. Tjänsten kommer börja med en introduktion på 1-2 veckor bredvid en erfaren kollega, där du får möjligheten att ta emot coachning och ställa dina frågor. Arbetstiderna är förlagda mellan kl 08:00-15:00 och tjänsten är initialt på 6 månader, där det finns möjlighet att fortsätta på deltid efteråt, i lite mindre skala.
Denna tjänst är en konsultanställning via Academic Work. Du kan läsa mer om vad det innebär att vara konsult hos oss här!
Arbetsuppgifter
- Mottagning, kontroll, inläggning av produkter i lager och affärssystem
- Packning av gods mot order
- Registrering av batchnummer och maskinnummer
- Frakthandlingar
- Fakturering av varor från lager till kund
- Orderregistrering av interna orders
- Ompackning av småförpackningar
- Registrering av proformafakturor
- Matchning av fakturor mot godsmottag
- Hålla fysisk kontroll av lagret
- Truck-körning
Kvalifikationer
- Är student eller har en annan sysselsättning som du kan intyga
- Har tidigare erfarenhet utav lagerhantering och ordermottagning
- Har erfarenhet utav något affärssystem, gärna Microsoft 365
- Kan arbeta måndag, tisdag och onsdag, med viss flexibilitet i ca 6 månaders tid för att sedan arbeta deltid i mindre skala
- Är obehindrad i Svenska och har goda kunskaper i Engelska då båda språken används dagligen
- Har truckbehörighet A, alternativt är öppen för att ta körkort inför start
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Punktlig
- Samarbetsvillig
- Anpassningsbar
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.