Affärsansvarig för legotillverkning

Affärsansvarig för legotillverkning

Dina arbetsuppgifter

Edsbyverken satsar och vi söker nu dig som vill vara med och utveckla ett helt nytt affärsområde. Med vår moderna maskinpark i kombination med erfaren personal ger det oss stora möjligheter att ta verksamheten ytterligare en nivå. Tillsammas med dig kommer vi bland annat att bredda vårt erbjudande genom vad vi kallar för kundanpassad legotillverkning.

Som affärsansvarig teknisk säljare utvecklar du samarbetet med befintliga kunder, samt utifrån en fastslagen affärsplan och strategi, besöka potentiella kunder och skapa nya affärer. Du använder dina kunskaper om material och tillverkningsmetoder, och ser till att nya material och metoder tas fram i kundanpassad produktion.

Du arbetar i projektform i de olika faserna, där du är ansvarig för att samordna projektgruppen med berörda parter. Som ansvarig för affärsområdet är du direktrapporterande till VD för att få goda förutsättningar genom korta beslutsvägar för att utveckla affären.

Din profil

Vi söker dig som är affärsmässigt driven och har lätt för att bygga långsiktiga kundrelationer och skapa lönsamma affärer. Du har arbetat med kvalificerad försäljning inom ett liknande område och har erfarenhet av att driva större projekt, affärer eller upphandlingar från offertberedning till slutförande. För att kunna konsultera våra kunder kring material och produktionsteknik, behöver du ha god materialkännedom och har erfarenhet av försäljning inom trä- eller metallindustri. Du kommer att ha en viktig roll med möjlighet att skapa, tänka nytt och påverka arbetet framåt.
Du behöver kommunicera flytande i svenska och engelska.

För oss är det viktigast att hitta rätt person så vart du utgår ifrån har en mindre betydelse men du behöver vara inställd på att tjänsten kommer att innebära resor nationellt till kunder och till kontoret i Edsbyn. Vi erbjuder dig goda förmåner i form av tjänstebil och fast lön.

Edsbyverken samarbetar med Clockwork Bemanning och Rekrytering AB
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvariga Rekryteringskonsulter Emelie Timan på 073-3512796 eller på emelie.timan@clwork.se samt Olof Westling på 073-3512734 eller på olof.westling@clwork.se
Ansök via www.clockworkpersonal.se senast 8 November
Mer info
Kontaktperson Emelie Timan
Telefon 073-3512796
Område Utland
Yrkesroll Försäljning, Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 8 nov 2020 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden.
Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta:
Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Cerifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.