Inköpare till ACAB

Inköpare till ACAB

Dina arbetsuppgifter

Som inköpare ansvarar du för inköpsförfrågningar på befintliga och nya produkter samt ha en kontinuerlig dialog med befintliga och nya leverantörer. Att konkurrensutsätta och förhandla är en del av det. Du sköter det löpande inköpsarbetet och samarbetar med interna och externa intressenter samt genomför kontinuerligt förbättringsarbete, bland annat genom att säkerställa kvalitet och utreda kvalitetsbrister. Ditt arbete innefattar även att utvärdera logistikprocesser och inköpsflöden för material.

Du genomför systemvård och upprätthåller ett löpande datakvalitetsarbete i affärssystem och andra IT-system. För ACAB är det viktigt med flexibilitet och att man samarbetar med kollegor och periodvis kan vara behjälplig på fler områden än det egna. I rollen har man ett stort ansvar för att själv planera sitt arbete och att bidra till den egna utvecklingen.

Din profil

Tjänsten passar dig som...
  • har tidigare erfarenhet av inköp eller materialplanering
  • har en orädd inställning till nya arbetsuppgifter och viljan att lära
  • är självgående och som motiveras av att driva dina arbetsuppgifter framåt
  • har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa långsiktiga relationer med leverantörer och kollegor
  • har en stark analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera förbättringar och utvecklingsmöjligheter
Det är viktigt att du lättsamt kan hantera IT-stöd, affärssystem och genomföra administrationsuppgifter. Erfarenhet av projektledning samt goda kunskaper i Excel är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Övrig information

ACAB samarbetar med Konsultia i den här rekryteringen. Frågor om tjänsten besvaras av Anna-Karin Hallfors tel. 070-517 26 12 eller anna-karin@konsultia.se.
Sista ansökningsdag är 31 januari 2019. Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Mer info
Kontaktperson Anna-Karin Hallfors
Telefon 0705172612
Område Ovanåker
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Konsultia AB
Sista ansökningsdag 31 jan (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ACAB är en leverantör av komponenter inom svets-, maskin- och plåtbearbetning. Basen i verksamheten utgörs av komponenter till entreprenadmaskiner. ACAB har dag ca 80 anställda. De arbetar för en flexibel organisation och varje befattning inom organisationen kan ha växlande arbetsuppgifter.

På uppdrag av ACAB genomför Konsultia denna rekrytering.
Konsultia är specialiserade på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.