Stationschef till Östersund

Stationschef till Östersund

Arbetet som stationschef
Som stationschef har du ansvaret för stationen. Du arbetar utifrån satta mål och riktlinjer, leder den egna verksamheten och har budget-, resultat- och personalansvar. Du ansvarar för produktionen och att verksamheten utvecklas och bedrivs på ett lönsamt sätt. Som stationschef ser du vikten av att dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet för att tillsammans bidra till ett gott resultat och bra kundupplevelse.

Utöver arbetet som stationschef ingår du i den dagliga produktionen och arbetar med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonet uppfyller ställda säkerhetskrav. För att leda verksamheten effektivt och aktivt arbeta för att skapa framgångsrika team, är det viktigt att stationschefen är en del av den dagliga verksamheten och arbetar som del av teamet på stationen.

Kunderna besöker oss från morgon till kväll, samt helger vilket innebär att du kommer arbeta på varierande arbetstider.

Som stationschef ansvarar du för:
  • Kommunikation med den egna personalen kring resultat, förbättringsmöjligheter, nyheter inom företaget och samarbetet.
  • Aktivt arbete med bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål.
  • Den dagliga driften och resursplaneringen i form av schemaläggning, bemanning, stationens öppettider och tillgänglighet mot kund.
  • Leda och fördela samt följa upp det dagliga arbetet på stationen
  • Underhåll och skötsel av utrustning på stationen.
  • Kontakten och relationen med privatkunder såväl som stationens företagskunder.
  • Arbete med att uppnå uppsatta mål och säkerställa att verksamheten arbetar enligt de krav som finns i en ackrediterad verksamhet.
  • Som stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet.
Vi erbjuder dig
Ett roligt arbete i ett framgångsrikt team där vi värnar trivseln på arbetsplatsen. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och där fokus ligger på service och kundupplevelsen.Vi har många fördelaktiga förmåner och erbjuder en stabil anställning i ett etablerat företag.

Vi söker dig
Dina personliga egenskaper är viktiga i tjänsten som stationschef, du är serviceinriktadoch trivs med kundkontakten. Vi söker dig som vill ha en bred och spännande tjänst, du är trygg i rollen som chef och ledare, handlingskraftig och motiverande i ditt ledarskap. Som stationschef har du förståelse för vikten av kundfokus i verksamheten, du är affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse.

Kompetenskrav:
  • Minst sammanlagt tre års dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom fordonsområdet
  • B-körkort
  • Teknisk fordonskunskap
  • Erfarenhet av ekonomi/budgetarbete
  • Erfarenhet av chefsarbete med personalansvar
  • Meriterande är certifikat för fordonsbesiktning
Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare.

VI SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN!
Skicka in ditt CV samt personligt brev redan idag! För mer information kontakta regionchef Marie Thorell via telefon 010–804 51 82 eller e-post marie.thorell@opusbilprovning.se.

Sista ansökningsdag: 2020-06-08

Om du vill lära dig mer om vårt företag, och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.opus.se
Mer info
Kontaktperson Marie Thorell
Telefon 010 804 51 82
Område Östersund
Yrkesroll Fordon, Fordonstekniker, Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://opus.se/
Sista ansökningsdag 8 juni 2020 (14 dagar kvar)