Tjänsteansvarig till Fujitsus Service Desk

Tjänsteansvarig till Fujitsus Service Desk

Fujitsu är ett världsledande IT services företag och vår Servicedesk supportar över 2000 kunder över hela världen och vi besvarar mer är 1.5 miljoner samtal per månad på 40 olika språk. Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har närmare 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.

Beskrivning

Som tjänsteansvarig för Fujitsus Service Desk ansvarar du för kunduppdragen och de strategiska mål som finns. Målet är att öka servicenivåerna och förbättra deras operativa arbetssätt. Du leder teamet som produktionsansvarig tillsammans med personalansvarig. Din uppgift är att uppnå uppskatta servicenivåer, planera leverans mot kund samt säkerställa kundnöjdheten. Du kvalitetssäkrar uppdraget genom att leda och utveckla medarbetarna för att leverera förväntat resultat och ser till att nya processer och rutiner implementeras. Du kommer ha operativt ansvar över nyckeltalen i uppdraget och säkerställer att teamet tillsammans uppfyller målen. Du kommer arbeta proaktivt för att uppfylla målen på daglig basis. Tjänsten är placerad i Östersund.

Vi ser gärna att du
  • Har erfarenhet av arbete inom Service Desk eller IT-support
  • Har goda ledaregenskaper
  • Trivs med självständigt arbete
  • Har goda språkkunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt
  • Är van att arbeta strukturerat
Du är driven och engagerad i ditt arbete och trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Det är meriterande om du har utbildning inom IT.

Sysselsättningsgrad
Start så snart som möjligt till och med 29/2 2020.
Du kommer till en början vara konsult via oss på Onepartnergroup med goda möjligheter till övertag/förlängning hos Fujitsu.

Arbetstid och lön
Dagtid
Lön enligt överenskommelse

Övrig information
Urval sker löpande så vi rekommenderar att du ansöker så snart som möjligt
Mer info
Område Östersund
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.onepartnergroup.se/
Sista ansökningsdag 21 nov 2019 (30 dagar kvar)