Iron Mountain söker Teamledare för Customer Services

Iron Mountain söker Teamledare för Customer Services

Är du Iron Mountains framtida Teamledare för Customer Services med fokus på ledarskap och kundrelation i världsklass?

Om Iron Mountain

Iron Mountain är ett globalt företag med fokus på förvaring, skydd och hantering av information och tillgångar. Företaget har ca 25 000 anställda utspridda över 46 länder i 5 kontinenter. Iron Mountain säljer och utför tjänster till såväl nationella som internationella kunder världen över. De tjänster och lösningar man erbjuder sina kunder innefattar förvaring, skydd och hantering av information och tillgångar samt fysiska och digitala dokumenthanteringslösningar. Anläggningen i Östersund har till uppgift att stödja den digitala utvecklingen för koncernens verksamheter i västra Europa. Här arbetar idag ett 80-tal personer och verksamheten omfattar samtliga delar av kedjan från utveckling, till projektledning och produktion.

Beskrivning

Som Teamledare arbetar du operativt och är du ytterst ansvarig för att se till att teamet erbjuder utomordentlig support för kunderna. Genom god förståelse och kunskap om Iron Mountains samtliga tjänster arbetar du med affärsmässig medvetenhet samtidigt som du tillsammans med teamet strävar efter att leverera tjänster i världsklass. Du söker proaktivt nya möjligheter för att förbättra processen med tillgängliga resurser. I det löpande arbetet ser du till att teamets mål är SMART och relaterar till kundupplevelsestrategin och bredare verksamhetsprioriteringar på Iron Mountain.

I rollen samarbetar du nära med regionala distrikt, kundteam och andra funktioner på företaget. Du slutför ditt arbete med hög kvalitet och överträffar nivåer av god kundnöjdhet. Vid behov är du ersättare för avdelningschefen.

Ditt ledarskap

Genom ett effektivt ledarskap med god kommunikation vägleder och utvecklar du teamet för att skapa en hög servicenivå för kunderna. Du coachar teamet till att bli självgående och mån om att uppnå sina mål. I ditt ledarskap skapar du en teamkänsla där du kvalitetsgranskar resultat och återkopplar. Du uppmärksammar god prestation samtidigt som du kan bemöta låg prestation på ett coachande sätt.

Förutom detta ser vi gärna att du:
  • Är en lagspelare och motiverad kollega och ledare som sprider energi på arbetsplatsen och mot kunder
  • Är professionell och visar respekt för kunder och kollegor
  • Har goda analytiska färdigheter
  • Har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift
  • Tar ett personligt ansvar för kundfrågor och strävar efter att säkerställa en lösning
  • Är uthållig med gott självförtroende för att våga utmana det nuvarande arbetssättet eller trenderna
  • Trivs och arbetar bra med multitasking
  • Är anpassningsbar till förändring och har ett flexibelt tillvägagångssätt
Kvalifikationer
  • Har erfarenhet av ledande befattning
  • Svenska, engelska och matematik på gymnasienivå
  • Kunnig inom Microsoft Office
  • Utbildning eller certifikat inom ledarskap är meriterande
  • Betydande erfarenhet i ett callcenter, kundservice eller administrativ bakgrund
Sysselsättningsgrad

Provanställning 6 månader
Heltid med start enligt överenskommelse

Arbetstid och lön

Dagtid
Lön enligt överenskommelse

Övrig information

Urval sker löpande så vi rekommenderar att du ansöker så snart som möjligt
Mer info
Område Östersund
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OnePartnerGroup
Hemsida http://www.onepartnergroup.se/
Sista ansökningsdag 3 nov 2019 (10 dagar kvar)