Affärschef till Östersund

Affärschef till Östersund

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu efter dig som arbetar i bemanningsbranschen som är redo för nästa steg i din karriär i rollen som affärschef hos oss i Östersund.

Så här beskriver en av våra affärschefer sin roll:
"Med en bakgrund som konsultchef inom rekrytering- och bemanningsbranschen klev jag in i rollen som affärschef i en helt ny bransch vilket innebar en mängd nya arbetsuppgifter som jag inte varit i kontakt med tidigare. Jag fick utmana mig själv genom att arbeta med rekrytering på ett helt nytt sätt, driva och ansvara för försäljning på en ny nivå, skapa långsiktiga relationer med mina konsulter och säkerställa deras livsbalans. Idag har jag ansvar för ett eget team med branschens bästa och snällaste konsulter. Tillsammans med mina kollegor skapar vi den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare genom att hitta roliga och utmanande uppdrag samt skapar gemenskap genom aktiviteter, AW:s, resor och annat skoj tillsammans."

DU ERBJUDS
Vi gillar högt tempo och att ha roligt tillsammans på jobbet! Vi tror att du har ett eget driv och en motor för att hela tiden ta dig framåt i hög fart. Hos oss får du seniora kollegor som finns för dig och stöttar dig i ditt dagliga arbete. Du och dina nya kollegor som börjar samtidigt som dig, kommer ingå i en 12-veckors utbildningsplan där du får lära dig jobbet på djupet. Vi värderar livsbalans där du kan balansera ditt privatliv med jobbet, det innebär att du har stor flexibilitet och väljer själv om du exempelvis vill riva av ett träningspass på arbetstid. Hos oss är friskvård viktigt, vi vill att du ska må bra på jobbet och ha de rätta förutsättningarna för att vara ditt bästa jag på arbetet!

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS
Teamet i Östersund består av vår VD för regionen, Sara och vår Affärschef Christian, som tillsammans kommer agera mentorer och vara angelägna om att lära dig allt de kan. Arbetsklimatet genomsyras av humor och arbetsglädje och eftersom vi har korta beslutsvägar kommer du att få förtroende och mandat från dag ett. Det är bara du som sätter gränserna för hur långt du vill gå och utvecklas. Vi har lyckats knyta till oss några av Jämtlands mest kompetenta IT-specialister som jobbar både mot privat- och offentlig sektor, inom bland annat systemutveckling, projektledning, iOS och arkitektur. Östersundskontoret ligger i hjärtat av Östersund med utsikt mot Stortorget. Här sitter vi i moderna och nyrenoverade lokaler på närmare 300 kvm. Vi startade upp under 2020 och är idag ett härligt gäng på 30 personer.

"Det är en ynnest att få arbeta med kompetenta och snälla människor varje dag och i min roll lägger stor vikt vid att säkerställa att våra medarbetare mår gott och trivs med sin tillvaro på alla plan. Vi är ett otroligt expansivt bolag som i den här regionen dessutom inom kort öppnar dörrarna till vårt kontor i Åre." – Sara, VD i Östersund

UTVECKLINGSMÖJLIGHETER
Vi är ett växande bolag med korta beslutsvägar, det innebär att du får stort förtroende från start och har stora möjligheter till utveckling inom bolaget. I början av din anställning kommer du gå en introduktionsutbildning tillsammans med dina nya kollegor som börjar samtidigt som dig. Därefter har du veckovisa utbildningar med dina seniora kollegor från hela bolaget som gör allt för att säkerställa din framgång hos oss. Även om mycket arbete sker självständigt har du alltid stöd från dina kollegor i teamet där ni tillsammans är engagerade i era gemensamma mål, resultat och kontorets fortsatta utveckling och tillväxt. Vi tror på att dela kunskap mellan varandra och det är en stor framgångsfaktor till att vi fortsätter utvecklas, och har därför alltid ett nära samarbete tillsammans med medarbetare på övriga orter.

DINA ARBETSUPPGIFTER
  • Rekrytering: genom uppsökande rekrytering kommer du söka fram IT-specialister genom LinkedIn och telefonsamtal samt hålla i träffar och intervjuer med kandidater.
  • Nätverka: möten med seniora IT-specialister och knyta kontakter.
  • Kundrelationer: du har ett kund-och försäljningsansvar där du förväntas vårda och utveckla långsiktiga kundrelationer samt skapa nya kundsamarbeten genom prospektering och mötesbokning.
  • Personalansvar: personalansvar över 20–25 IT-konsulter. Här ingår att värna om konsulternas livsbalans genom uppföljningar av deras trivsel, arbetsmiljö och att utveckla ditt eget ledarskap.
  • Relationsbyggande: utveckla relationer med konsulter på individ, team- och bolagsnivå genom att anordna aktiviteter för att skapa gemenskap i bolaget.

VI SÖKER DIG SOM
  • Har erfarenhet från rekrytering-och bemanningsbranschen
  • Är en lagspelare som värdesätter snällhet
  • Är självgående
  • Är affärsorienterad och målinriktad
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

ÖNSKVÄRD ERFARENHET
  • Avklarad relevant akademisk utbildning inom exempelvis personalvetenskap
  • Erfarenhet från rekrytering av IT-profiler
Mer info
Kontaktperson Sara Gagner
Email Mejla Sara Gagner
Område Östersund
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://one-group.se
Sista ansökningsdag 8 jan 2023 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

One Group är IT-konsultbolaget med branschens bästa erbjudande och vi har i dagsläget cirka 300 seniora IT-specialister. Vi är dessutom Sveriges snabbast växande IT-konsultbolag med en tillväxttakt på över 2000% de senaste fyra åren. Under år 2022 har vi vuxit och dubblat vår interna personalstyrka och öppnat hela fem nya kontor runt om i Sverige. Hos oss får du vara med i ett roligt skede av en kraftig bolagsresa, vår expansion är inte över, vi har precis bara börjat! Vi har 100% fokus på medarbetaren där livsbalans genomsyrar allt vi gör. Det viktigaste personlighetsdraget vi söker hos våra medarbetare är snällhet. Det är den egenskap vi värderar högst i organisationen. Vi vill vara, och jobba med snälla människor.