Supporttekniker till Fujitsu

Supporttekniker till Fujitsu

Fujitsu är ett världsledande IT services företag och vår Servicedesk supportar över 2000 kunder över hela världen och vi besvarar mer är 1.5 miljoner samtal per månad på 40 olika språk.
Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har närmare 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.

Fujitsus svenska huvudkontor finns i Kista och totalt har Fujitsu nästan 1000 anställda i Sverige.

Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med cirka 159 000 anställda globalt i över 100 länder och med huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu Limited (TSE:6702) rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,8 biljoner yen (40 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2015.

För mer information om Fujitsu: http://www.fujitsu.com/se/ och http://www.fujitsu.com/global/

Fujitsu växer och vi söker nu Supporttekniker till våran supportavdelning "1st line"

Beskrivning
Som 1st Line Supporttekniker på Fujitsu arbetar du med telefonsupporten där du hjälper till med teknikrelaterade ärenden. Du som söker brinner för support och har förmågan/intresset av att arbeta i en miljö som ständigt är under förändring och utveckling. Att du har ett tekniskt intresse med kunskap inom bland annat Windows, Office 365, Citrix och/eller AD är meriterande.

Att alltid sätta kundens behov först och vara en bra lagspelare i ett sammansvetsat team, är förutsättningar för att du skall lyckas i detta arbete. Du som söker bör vara duktig att kunna vägleda kunderna pedagogiskt och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på engelska och svenska. Förutom hög kundservice krävs det att du är nogrann i ditt arbete och kan arbeta ett högt tempo.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du som söker har
  • Gymnasiekompetens, helst inom IT-teknik
  • Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska
  • Vana att arbeta med datorer och behärskar Office 365, Windows, Citrix, AD mm
  • Arbetat med service och har telefonvana
  • Är noggrann i dina arbetsuppgifter
Eftersom arbetstiderna kan variera så är det en fördel att du har körkort och tillgång till bil.

Anställningsform
Visstid

Sysselsättningsgrad
Heltid

Arbetstid och lön
Varierande arbetstider
Fast lön

Övrig information:
Urval sker löpande så ansök redan idag

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

Sökord:1st line, support, Fujitsu, kundtjänst, teknik, IT
Mer info
Område Östersund
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.kornboden.se/
Sista ansökningsdag 7 sept (16 dagar kvar)