Supporttekniker till Fujitsu!

Supporttekniker till Fujitsu!

Fujitsu söker nu flera supporttekniker (1st line & 2nd line)!

Är du intresserad av teknik och har en hög servicekänsla? Är du i början av din karriär eller har arbetat ca 1-2 år inom teknik och/eller IT? Då har vi nu det perfekta jobbet för dig! Sök tjänsten som Supporttekniker 1st line eller 2nd line till Fujitsus Servicedesk i Östersund och gör det redan idag!

Om tjänsten

Arbetet innebär att agera supporttekniker till Fujitsus olika kunder, mestadels via telefon. Du kommer att vara en uppskattad resurs för såväl kunder som internt för kollegor ute på fält och andra företagskunder.

Tjänsten är på heltid och uppdraget förväntas starta så snart som möjligt. Uppdraget löper som minst fram till årsskiftet med stor chans till förlängning. Uppdraget innebär att du kommer arbeta som konsult och vara anställd av Barona men att du utför arbetet på plats hos Fujitsus i Östersund. Det förekommer visst skiftgång i arbetet och eventuella resor kan förekomma vid utbildningar.

Vem är du?

Du har ett genuint intresse för teknik och en servicekänsla ut i fingerspetsarna. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse.

Vi söker dig som:
  • Är engagerad, entusiastisk, noggrann och mycket serviceinriktad.
  • Är trygg i kommunikation på svenska och engelska, i både tal och skrift
  • Har god teknisk kunskap
  • Har körkort
Kvalifikationer:

Du har minst gymnasiekompetens och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundsupport och/eller erfarenhet av att ha arbetat med någon teknisk produkt. Andra erfarenheter inom teknikens värld är också väl meriterande.

Systemen som används inom Supportfunktionen på Fujitsu är bland annat: Windows, Office365, Citrix, Active Directory, Network och Exchange.

Ansökan

Övertygad än? Tveka inte att skicka in din ansökan och gör det redan idag! Vi går igenom urvalet löpande och då starten är satt till så snart som möjligt kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

CV och ansökningar tas inte emot via mejl men skulle du ha frågor kan du kontakta ansvarig rekryterare Nicolas Westrup nicolas.westrup@barona.se

Om Fujitsu

Fujitsu är ett världsledande IT services företag och deras Servicedesk supportar över 2000 kunder över hela världen och besvarar mer är 1.5 miljoner samtal per månad på 40 olika språk.

Barona Group omfattar 13 specialiserade affärsområden, exempelvis IT, Industri, Kundtjänst och HR & Finans. Barona Group har över 18 års erfarenhet inom kompetensförsörjning, rekrytering och olika typer av skräddarsydda HR lösningar. Idag är vi ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Danmark, Polen, Spanien, Slovakien, Ryssland och Estland. I Sverige har vi kontor i Stockholm men levererar våra tjänster över hela landet. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord

Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Samarbetspartner; Internationell;
Mer info
Område Östersund
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 aug 2019 (1 dag kvar)