Business Services Manager till DB Schenker

Business Services Manager till DB Schenker

Är du en strukturerad och stabil lagspelare med intresse av att driva en verksamhet inom logistikbranschen? Nu söker DB Schenker en BSM som brinner för att leverera logistiklösningar och fortsätta utvecklingen av ett av Landdivisionens distrikt!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DB Schenker.

Om företagetDB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige.

DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. De erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Schenker är en mångkulturell arbetsplats och de arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö genom aktiviteter som främjar god hälsa och gemenskap. De tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Distrikt Östersund står inför en spännande framtid med utmaningen att bibehålla sin starka position i området och samtidigt arbeta för en fortsatt satsning på tillväxt med ökad effektivitet.

ArbetsuppgifterI rollen som Business Services Manager ansvarar du över trafik- och nätverksfrågor. Ditt team består av åtta medarbetare som arbetar inom trafikproduktion, administration och back office-funktioner. Du arbetar med att säkerställa den lokala verksamhetsutvecklingen och att affärsplanen införs i verksamheten. Dagligen arbetar du med att säkra kvaliteten och effektiviteten avseende ankomst- och avgångstider samt utlastningsgrad. I arbetsuppgifterna ingår uppföljning där du kontrollerar och följer upp ekonomin på trippnivå på de bilar som avgår från ditt distrikt.

Du rapporterar till Distriktschef där ni samarbetar för bästa resultat för distriktet. Tillsammans med distriktet andra fyra chefer ingår du i den lokala ledningsgruppen. Ni använder ni gruppens samlade kompetens för att utveckla personal och verksamhet.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet
  • Du är en trygg ledare med erfarenhet av likande uppdrag
  • Erfarenhet inom åkeri, transport, spedition eller logistikbranschen är meriterande
  • Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift
I rollen som Business Services Manager brinner du för trafikfrågor och är intresserad av att ha kontakt och att samarbeta med transportörer samt andra spelare i nätverket. Du har resultat- samt personalansvar för dina medarbetare på tjänstemannasidan. Där förväntas att du vara en trygg ledare som skapar stabilitet och ha förmåga att entusiasmera och engagera dina medarbetare. Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och med en vilja att påverka såväl operativt som strategiskt. Du sätter med enkelhet dig in i nya sammanhang och bidrar med utvecklingen i stort.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Östersund
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ledare, chef, arbetsledare, planering, personalansvar, coachande ledarskap
Mer info
Område Östersund
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!