1st Line Supporttekniker till Östersund

1st Line Supporttekniker till Östersund

Vi söker dig med stor teknisk kompetens och som alltid vill vara först med att leverera toppservice, och vart är bättre att få utlopp för detta än hos Fujitsu? I Östersund utökar denna globala aktör sitt sammansvetsade team av drivna och engagerade servicedeskmedarbetare, och söker just dig som är redo att anta denna utmaning.

Information om uppdraget

Academic Work söker nu för kunds räkning en 1st line supporttekniker för att analysera och lösa problem åt företagets kunder.

Du erbjuds
  • Möjligheten som junior supporttekniker att arbeta med ett brett spektrum av program och supportverktyg
  • En instegsport till en världsledande aktör när det gäller digitalisering och innovation inom IT-sektorn
Anställningen är på heltid på 6 månader med möjlighet till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är därför att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

I den här processen så kommer även utdrag ur belastningsregister och UC att krävas. Academic Work kommer att hantera kreditutdraget, men vi ser gärna att du beställer utdrag ur belastningsregistret i samband med din ansökan. Detta gör du lätt via polisens hemsida, här.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera tekniska problem och frågor ifrån kundens sida som kräver god teknisk kunskap. Detta ställer även krav på serviceinriktning och hög kommunikativ förmåga för att kunna vägleda kunderna på ett pedagogiskt sätt. Du kommer att ta emot dessa ärenden bland annat över telefon och mejl samt arbeta med user admin.

Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT
  • Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som engelska, då detta kommer att krävas i den dagliga kontakten med kunderna
  • Har ett genuint intresse för teknik och god datakunskap, samt en stark servicekänsla
Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom IT support eller Backoffice funktioner och har arbetat med Windows operativsystem, Office 365, Citrix, Active Directory, Network, Office paketet samt Exchange. Innehar du B-körkort är detta även till fördel.

Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
* Kommunikativ
Mer info
Område Östersund
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Fujitsu är ett expansivt internationellt företag inom IT-konsultbranschen. De erbjuder IT-produkter och tjänster som förbättrar och utvecklar IT-system där målet alltid är att finna de bästa driftslösningarna för kund. Läs mer om dem här.