Webhelp Nordic i Östersund söker en Operations Manager

Webhelp Nordic i Östersund söker en Operations Manager

Vill du vara
delaktig i en spännande och expansiv resa tillsammans med ett fantastiskt team hos Webhelp Nordic? Vi söker nu en Operations Manager som tillsammans med oss vill bygga kultur, kvalitet och en stark säljorganisation i ett växande företag med ett nytt kontor i Östersund!

Tjänsten som Operations Manager
innebär att leda produktionen av kundservicetjänster inom ett av våra kunduppdrag.
Den primära uppgiften är att ansvara för finansiella, försäljningsmässiga och kvalitativa nyckeltal. I ledarskapet ingår också att coacha, leda och utveckla våra Team Managers som i sin tur ansvarar för en större grupp medarbetare.

Dina praktiska arbetsuppgifter består bl.a. av:
  • Personalansvar för våra ledare som innebär bl. a medarbetarsamtal och lönesättning men framförallt att utveckla ledarskap och prestation
  • Operativt ansvar över nyckeltalen för kundleveransen
  • Ekonomisk uppföljning tillsammans med ledningen av kontot
  • Att vara kontaktperson mot och kontinuerligt bibehålla samt utveckla relationen till uppdragsgivaren
Kvalifikationer:
  • Universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi, organisation & ledarskap etc. eller motsvarande erfarenhet från tidigare yrken
  • En mycket god social och verbal förmåga.
  • God datorvana, är ett krav, samt goda kunskaper i MS Office.
  • Goda språkkunskaper i svenska, både muntliga såväl som skriftliga, samt engelska.
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar samt goda omdömen från ditt ledarskap
Du är strukturerad, är initiativrik och fokuserad på att nå resultat. Att kunna jobba självständigt och vara stresstålig är en förutsättning för att du ska lyckas i rollen. Du har en naturlig entusiasm och engagemang att genom dina medarbetare nå och överträffa dina och deras mål. Du tycker om att se dina medarbetare växa och utvecklas.

Meriterande:

* Erfarenhet inom kundservicearbete, försäljning och ekonomi.

Som arbetsgivare ställer Webhelp höga krav, men erbjuder samtidigt ett spännande och omväxlande arbete. Det är din personlighet och attityd som är avgörande.



Om Webhelp
Nordic:


Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Ni hittar oss i mer än 30 länder med 50.000 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger beläget i Paris, Frankrike och vi har de senaste 4 åren haft en tillväxt på över 250 %. Våra kontor i Sverige finns placerade i Norrköping, Stockholm,
Göteborg, Kalmar, Umeå, Ånge och Östersund.

Webhelps Värdeord:

Värdeorden Integrity, Commitment, Unity, Recognition,
WOW beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver även hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.



Om jobbet


Ort:

Östersund

Arbetstid / Varaktighet:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning.

Tillsättning sker enligt överenskommelse

Lön / Förmåner:

Lön enligt överenskommelse

Friskvårdsbidrag

Massagebidrag
Mer info
Område Östersund
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Webhelp Sweden AB
Hemsida http://www.webhelp.com/
Sista ansökningsdag 30 maj 2019 (38 dagar kvar)