HR-generalist

HR-generalist

Sekab söker en erfaren HR-generalist
För att stärka vår organisation söker vi nu en driven, välorganiserad och strukturerad HR-generalist. Det är en mångfacetterad roll som ställer stora krav på personliga egenskaper och specifika kunskaper. Som HR-generalist hos oss jobbar du både strategiskt och operativt i nära samarbete med cheferna och du stöder medarbetare i frågeställningar om den egna tjänsten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Du ansvarar för att systematiskt upprätta och utveckla rutiner, avtal och arbetssätt inom HR. Du stöder organisationen utifrån gällande lagar och avtal inom HR-området.
  • Du ansvarar för det strategiska arbetet med kompetensförsörjning inom företaget och är chefernas stöd i rekryteringsprocessen.
  • Du stöder chefer och medarbetare i kompetensutvecklingsprocessen och leder lönebildningsarbetet.
  • Du stöder chefer och medarbetare i hälso- och rehabiliteringsfrågor och ingår i företagets skyddskommitté.
  • Du ansvarar för samverkan med fackliga parter och skyddsombud. Du leder förhandlingar om löner och anställningsvillkor.
Arbetsplatsen
Din arbetsplats är huvudkontorets Finans- och HR-avdelning där också dina närmsta kollegor finns. Ett härligt gäng som kommer att hjälpa dig att på bästa sätt komma in i din roll. Din närmsta chef är Finans & HR-chefen.

Dina kvalifikationer
Du har personalvetarutbildning från högskola/universitet eller annan likvärdig utbildning. Du har flera års arbetserfarenhet inom motsvarande områden. Du har arbetat med arbetsrättsliga frågor, gärna kopplat till industriella kollektivavtal. Erfarenhet av personalsystemet Agda PS är meriterande.

Du har hög integritet och ett coachande förhållningssätt. Du har god social och kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du blir en viktig ambassadör för Sekabs HR-processer och förväntas arbeta i enlighet med vår värdegrund.

För att trivas i rollen krävs att du kan arbeta både självständigt och i team med stora, små och varierande arbetsuppgifter.

Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Lön enligt överenskommelse och gällande kollektivavtal.

Kontakt för mer information
I den här rekryteringen samarbetar Sekab med Experis. Information kring tjänsten ges av ansvarig rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis, 0660–59972, maria.hakansson@se.experis.com.
Fackliga företrädare är Pär Nordlander för Unionen, par.nordlander@sekab.com, tfn 070-680 06 97 och Christina Bas för Akademikerna, christina.bas@sekab.com, tfn 070-605 03 38.

Ansökan
Du söker tjänsten via experis.se, Jobb ID: 324463. Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev snarast, dock senast 2019-11-17. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Mer info
Kontaktperson Maria Håkansson
Telefon 066059972
Område Örnsköldsvik
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sekab.com/sv/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SEKAB är ett Svenskt Kemi- och Cleantechföretag. Vi förädlar etanol till biodrivmedel och kemikalier. Vi utvecklar bioraffinaderiteknik för nya hållbara produktmöjligheter baserade på cellulosaråvaror.

SEKAB omfattar två bolag Sekab Biofuels & Chemicals AB och Sekab E Technology AB, tillsammans är vi drygt 80 medarbetare.

Vår kemifabrik, demonstrationsanläggningen och vårt huvudkontor finns i Örnsköldsviks Biofraffinaderiområde.

Vår vision är att skapa en bättre värld genom hållbara lösningar.