Operativ inköpare till HydraSpecma Örnsköldsvik

Operativ inköpare till HydraSpecma Örnsköldsvik

HydraSpecma är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry & Aftermarket. Verksamheten är främst inriktad på kunder inom verkstads-, process-, kemi-, läkemedels- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder finner vi inom OEM. Vi är marknadsledande inom vårt produktområde på den nordiska marknaden men har också en ökande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & Co och totalt är vi mer än 1200 medarbetare som arbetar här, vill du bli en av oss?

HydraSpecma har över 100 års erfarenhet och kunskap och är en väletablerad aktör inom hydraulik, här finns goda möjligheter till variation och utveckling och för att driva initiativ. Beslutsvägarna är korta och vi strävar efter att tillsammans nå målen och månar om varandra. Hos oss får du en prestigelös och familjär miljö där initiativ och eget ansvar uppmuntras.

Verksamheten i Örnsköldsvik inriktar sig främst mot OEM industrin, här jobbar cirka 80 medarbetare varav merparten finns inom produktion.

HydraSpecma Örnsköldsvik söker nu en operativ inköpare med placering i Örnsköldsvik.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en operativ inköpare som ska förstärka inköpsteamet i Örnsköldsvik. Är du affärsmässig, analytisk och trivs med korta beslutsvägar så är detta ett jobb för dig!

I rollen som operativ inköpare kommer du att ingå i ett team bestående av operativt inköp och projektinköp där du arbetar med att säkra företagets behov av material. Du arbetar med förfrågningar, orderläggning samt med leveransbevakning och avvikelsehantering. Du kommer även att ansvara för artikelvård i affärssystemet i syfte att optimera inköpskostnad och lagervärden.

Då vi löpande vill förfina och effektivisera arbetssättet behöver du ha förmågan och viljan att effektivisera och optimera flöden. Du rapporterar till inköpschef.

Din profil
Troligen har du en utbildning inom teknik/ekonomi och – eller logistik/inköp. Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenheter av operativt inköp enligt ovan. Vi ser gärna att du jobbat i tillverkningsindustrin och är tekniskt intresserad. Tjänsten innebär kontinuerlig korrespondens både internt och externt, vilket ställer krav på att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person trivs du med att arbeta i en miljö med korta ledtider och beslutsvägar. Du är en lagspelare och vågar ta för dig och driva arbetet framåt på ett målinriktat sätt. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga, tar egna initiativ och ser till att slutföra saker i tid.

Anställningsomfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Arbetstid och lön
Dagtid/Fast lön

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar HydraSpecma med OnePartnerGroup Örnsköldsvik. Du skickar in din ansökan i form av CV och Personlig Brev via onepartnergroup.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Vedman, 0660–689 602 på OnePartnerGroup. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2021-07-03.

Välkommen med din ansökan!

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med cirka 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?
Mer info
Kontaktperson Malin Vedman
Telefon 0660689602
Område Örnsköldsvik
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.onepartnergroup.se/
Sista ansökningsdag 3 juli 2021 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se