HR Business Partner

HR Business Partner

Funderar du på ditt nästa steg i karriären och drömmer om en roll med möjlighet att påverka, härliga kollegor och en organisation som gillar natur och friluftsliv? Då är du kanske vår nästa HR Business partner för Retail. Vi söker dig med stort driv och engagemang till vårt HR-team där du kommer att vara en viktig del i vår fortsatta framgång!

Som HR Business Partner ansvarar du för support till Naturkompaniets personal på huvudkontor och butiker runt om i landet, samt stabspersonal inom koncernen Fenix Outdoor som Naturkompaniet är en del av. I dina dagliga arbetsuppgifter kommer att ingå administration och support som superuser i schemaläggningssystemet Quinyx, avtalstolkning mot gällande kollektivavtal, arbetsrättsligt stöd för chefer, fackliga förhandlingar samt rehabilitering och arbetsmiljöfrågor. Självklart ansvarar du också för övriga frågor som rör personal under ett år: onboarding, koordinering av lönerevision, utveckling och utbildning, samt talent management.

Vidare ansvarar du som HRBP för att implementera de strategiska HR-initiativ som koncernen planerar för 2019 och framåt inom ditt område. I Sverige är ni två HR Business Partners, där din kollega främst arbetar mot koncernens svenska varumärkesbolag. Du rapporterar direkt till HR-direktör för Fenix Outdoor. Tjänsten kan ha sin bas på huvudkontoret i Örnsköldsvik eller Stockholm beroende på den anställdes önskemål.

För att lyckas i rollen har du tre till fem års operativ erfarenhet av brett HR-arbete. Du har en examen inom PA/PAO eller motsvarande erfarenhet. Du har retail-vana och har antagligen arbetat i butik eller inom en HR-organisation som supportar butik. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal och fackliga kontakter. Då Fenix Outdoor är en global koncern så förutsätter tjänsten flytande språkkunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, och erfarenhet från retail och arbete med geografiskt utspridda organisationer är meriterande.

Du är en trygg person som har förmåga att snabbt etablera förtroende och skapa goda relationer. En stark drivkraft är att få saker gjorda samtidigt som du levererar med hög kvalitet. Du är van att under högt tempo och självständigt driva dina ansvarsområden framåt och förstår vikten av att balansera utmaningen med att sköta administration effektivt, ge ett bra operativt stöd till verksamheten, och samtidigt vidareutveckla HR-funktionen.

Det ska vara kul att gå till jobbet tycker vi inom Fenix Outdoor! Vi ser det som en fördel om du gillar friluftsliv som vi gör, och om du motiveras av tanken på att ta dig an utmaningen att tillsammans med oss utveckla i första hand Naturkompaniet till en ännu bättre arbetsplats genom verksamhetsnära support!

Vi ser fram emot din ansökan! Vänligen skicka in den senast den 20e jan genom att fylla i ansökningsformuläret här. Har du några frågor är du mer än välkommen att kontakta HRBP Brands Katinka Bergengren på katinka.bergengren@fenixoutdoor.se men notera att inga ansökningar mottages via mail.
Mer info
Område Örnsköldsvik
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.naturkompaniet.se/
Sista ansökningsdag 20 jan (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Fenix Outdoor International AG är en internationell koncern noterad på Nasdaq Stockholm. Koncernen består av tre rörelsesegment; Brands, Global sales samt Frilufts, Rörelsesegmenten stöds av koncerngemensamma funktioner för ledning, CSR, finans, HR, IT och logistik. För mer information om koncernen se www.fenixoutdoor.se Naturkompaniet är ett dotterbolag inom
Fenix Outdoor-koncernen.